Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări


Alina Andriuță
2024-09-13

Cui oare nu i s-a întâmplat să asiste la o bătălie dintre Marketing și Vânzări? Bătăliile astea sunt cu atât mai interesante cu cât sunt aducătoare de idei noi și, mai ales, provocări.

Haideți să punem în discuție procesele de business într-un format al clanurilor antrenate în această luptă (să nu vă sperie termenul, e realist):

  1. Clanul de Vânzări cu motto-ul:  îndeplinirea planului de vânzări.
  2. Clanul de Marketing cu motto-ul: îndeplinirea planului de Clienți potențiali, Lead-uri.

Scopul  omului din vânzări este încheierea tranzacției. Și desigur, cât mai mulți clienți, cele mai mari vânzări și cât mai multe bonusuri!

Sloganul său este: “Haideți să vă spun despre produsul/serviciul nostru.”

Armele sale de bază sunt e-mailul , telefonul mobil și CRM-ul, Marketing Kit-ul (instrumentul de întâlnire).

“Soldații de Marketing”, dimpotrivă, sunt ocupați cu mărirea numărului de leaduri, traficul de intrare și campaniile publicitare, plus performanța: analitici, statistici și optimizare.

Sloganul lor sună în felul următor: “Rata de CTR a unei campanii de publicitate pentru săptămâna trecută a fost de 8%! ” sau “A/B test-ul a arătat o creștere a ratei de conversie și a landing-lui de 59%!”.

V-ați dori, nu? :)

Rețelele de socializare, e-mailul-marketing-ul, analitica și statistica – sunt armele lor.

Pe acest teren de luptă nu există pace până nu se găsesc răspunsuri concrete la întrebările:

  1. Ce Departament face totuși Vânzări?
  2. Cine decide care este statutul fiecărui lead (cât de cald/rece/fierbinte/potențial este)?
  3. Cine e responsabil de încheierea tranzacției?

Săgețile (a se citi: pretențiile ) celor din vânzări către cei din marketing:

  1. Lead-uri multe, dar necalitative. Astfel, numărul de încercări pe pâlnie crește, dar vânzările nu cresc, dimpotrivă, timpul  e ocupat cu clienți care nu cumpără și nici  nu o vor face vreodată.
  2. Lead-urile generate de marketing nu aparțin publicului-țintă al ofertei noastre.
  3. Departamentul de Marketing încearcă să-și atribuie toate meritele.
  4. Departamentul de Marketing nu are indicatori de control exacți, cum ar fi planul de vânzări pentru Departamentul de Vânzări.

Soldații clanului de Marketing, au și ei ceva de spus pe acest teren de muncă:

  1. Oportunități pierdute: lead-urile nu sunt asimilate la timp de către vânzări. Este cazul când un client potențial pe Landing Page este apelat după trei ore, sau și mai rău, niciodată, de către vânzări.
  2. Departamentul de Vânzări dă prioritate clienților existenți, pentru că sunt mai ușor de abordat.
  3. Departamentul de Vânzări încearcă să-și atribuie toate meritele.

Cum să obținem pacea (a se citi Rezultate măsurabile de la ambele departamente)?

Răspunsul este Automatizarea Proceselor, Analitica și statistica acestora.

Departamentele de Vânzări și Marketing au diferite modalități de a interacționa cu potențialul client:

Rolul Marketig-ului este de a genera cât mai multe lead-uri cu un diferit nivel de pregătire pentru a efectua cumpărătura.

Rolul Vânzărilor este de a transforma lead-ul generat de către Marketing în client care cumpără.

Atunci când per fiecare campanie Marketing-ul va putea da analize și statistici detaliate a drumului potențialului Lead de la Click până la Înregistrarea pe lead formular, iar Vânzările vor putea da analize și statistici exacte a drumului acestui lead de la Înregistrare pe LeadFormular până la Vânzare, va fi instituită Pacea.

Iar împreună cu ea, vom obține:

-Lead-uri calificate

-Deschiderea departamentelor și comunicarea acestora

-Îmbunătățirea Macro și micro conversiilor.

PS: Din teren, fiind antrenată de ambele părți ale acestor bătălii în funcție de business consultant și implementator, pot garanta că atunci când aceste departamente comunică în cifre, inevitabil încep să se iubească!

La mai mult și la mai mari conversii!

Mai multe detalii despre vânzări puteți afla la cursul Construcția Departamentului de Vânzări.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.