Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness


Alina Andriuță
2024-09-13

După mine, singura funcție într-o afacere care rămâne netehnologizată, nereglementată sau supusă anumitor criterii clare și obiective este funcția de Director.

Dacă ești Director se presupune că știi ce trebuie să faci pentru a organiza, conduce, controla și motiva o echipă.

Se presupune, dar în realitate e mult mai mult de atât.

Nu știu alții cum sunt, dar eu după fiecare investire în funcție de director, din nou și din nou căutam metoda CORECTĂ de a conduce o afacere. O metodă care m-ar fi salvat de la a gândi CE exact trebuie să fac pentru ca business-ul să meargă, deoarece CUM să fac mă descurc.

De unde s-o apuc: marketing, vânzări, finanțe, fidelizare clienți, arhitectură de produs, tehnologii și programe, analitică și statistică, micromanagement….Toate astea la un loc creau haosul care amâna deciziile și acțiunea.

În consecință, cea mai frecventă capcană în care am căzut a fost incapacitatea de concentrare și ignorarea situației de afacere, am făcut mai des ce mi-a plăcut decât ce a trebuit să fac.

Altfel spus pentru un Director munca nu trebuie să fie plăcută, ci eficientă.

În timp am înțeles câteva adevăruri care reies direct din erorile făcute de mine la o etapă sau alta a activităților în funcție de director:

1. Alege întâi strategia (calea) apoi organizează sistemele și plasează oamenii cu resursele și abilitățile setate conform sistemului.

Ce înseamnă Strategie: nu ceea ce trebuie să faci, ci ceea ce NU TREBUIE să faci. Strategia răspunde la întrebarea ce este secundar și ce este prioritar pentru o afacere. Ce refuzi conștiet din totalitatea de posibilități de acțiune din funcția de Director. Am ajuns să văd lumea polarizat: ce susține și ajută strategia și ce nu ajută și nu susține strategia.

2. Stabilește punctul de creștere sau unitatea de extindere a afacerii și fortifică această unitate.
La AngryBusiness am înțeles că avem 3 unități de bază de extindere:

  • Traficul – numărul de persoane care ne cunosc și pentru care creăm nevoi conștiente sau suntem mereu prezenți în căutarea informațională.
  • Case-urile – sau altfel spus istoriile cu Rezultat din cursurile AngryBusiness.
  • Tehnologia și instrumentele care dau rezultate 100% dacă sunt aplicate.

3. Crează o matrice de produse care răspund diferitor nevoi pentru a acoperi necesitățile financiare curente și pe termen lung.

  • produs locomotivă care generează de cash.
  • produs maximizator de profit care generează profit și marjă comercială.
  • produs lead magnit gratuit- care generează trafic.

4. Gândește în acțiuni care aduc Rezultat
Ce înseamnă acțiuni cu rezultat: acțiuni care primesc feed back instant, fie el și negativ.

5. Poți lua angajați bine pregătiți, bine motivați și să-i plasezi într-un sistem prost, și sistemul va câștiga de fiecare dată.

6. Detașează-te de situațiile de zi cu zi și vezi mare, Perspectiva. Fiecare din noi  simte nevoia sa lucreze la un nivel direct inferior celui în care se afla.

7. Înțelege clar și responsabil în ce situație de afaceri te afli și stabilește acțiuni conform acestui context specific:

  • lansare
  • schimbare de direcție
  • reorganizare
  • menținere succes

8. Definește acțiunile de ordin prim:

  • acțiuni care să decurgă din problemele esențiale
  • acțiuni particulare cu  rezultat
  • acțiuni cu impact asupra rezultatului financiar

Și cel mai important factor care mi-a lipsit deseori este METACUNOAȘTEREA: să știi pe cei care știu ce te interesează.

În această ordine de idei, am lansat recent cursul DIRECTOR1.0, curs practic pentru cei care dețin această funcție, sunt abia investiți în ea sau urmează să o preia. Curs care va face claritate asupra exercitării practice a acestei funcții, regulat și cu plăcere :)


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.