HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește


Alina Andriuță
2024-09-13

Recrutările sunt un job complicat și adesea neinteresant pentru antreprenori, în special în primii ani de activitate. Lucrurile se schimbă pe măsură ce afacerea crește. Identificarea oamenilor potriviți pentru fiecare funcție și rol asigură bunul mers al businessului și gradul de performanță al acestuia. 

Cum găsești oamenii potriviți, când și cum îi instruiești, cum îi motivezi? Acestea sunt alte întrebări la care trebuie să ai un răspuns. 

Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește, poate fi ușor descris în funcție de etapele de dezvoltare ale Departamentului de Vânzări. 

Etapele de dezvoltare:  Departamentul de Vânzări

Din punct de vedere al echipei, Departamentul de vânzări trece prin câteva etape specifice:

Faza 1: În căutarea business modelului de vânzări

AVEM PRODUS, ÎNSĂ NU AVEM CANAL DE VÂNZĂRI CONTINUU

Ce se întâmplă?

  • Suntem la etapa de start-up. Vinzi ocazional, intuitiv
  • Facem primii bani - nu putem explica cum funcționează mecanismul rezultatului
  • Testăm ipoteze și diferite canale de vânzări
  • Alocăm bugete test pentru a aprecia performanța

Cel mai mare vis - Veniturile să fie mai mari decât cheltuielile. 

Cine vinde? Antreprenorul.

Faza 2: În căutarea vânzătorului

AVEM PRODUS, AVEM CANAL DE VÂNZĂRI, NU AVEM VÂNZĂTOR

Ce se întâmplă?

  • Eu proprietar  nu îmi mai doresc să fiu Eu vânzător
  • Nu mai cred că e benefic 80% din timp al meu să fie  - timp de vânzare
  • Cunosc modelul prin care produc rezultat și îmi doresc scalarea acestuia
  • Proprietar obosit, conștient că ”așa nu se mai poate”

Cel mai mare vis - Un vânzător bun :) căruia să-i delegi procesul de vânzare

Faza 3: În căutarea Echipei de vânzări

AI UN VÂNZĂTOR, DAR…

  • Nu reușește sau nici nu-și propune
  • Devine Stea
  • Manipulează
  • Nu  poate fi antrenat într-un ciclu sistematic de management
  • Nu are concurență, deci nici nu tinde spre performanță

Cel mai mare vis - Mai mulți vânzători și fantezia unui sistem în care există obiective cuantificabile și dorință de creștere continuă.

Faza 4: În căutarea Supervizorului de Vânzări

AI PRODUS, AI CANAL DE VÂNZĂRI CONTINUU, AI VÂNZĂTOR (i), NU AI SUPERVIZOR

  • Eu proprietar = Eu supervizor - director de vânzări
  • 80% din timp fondator - timp de conducere „manuală”
  • Model de management - pompier
  • Fără sistem de vânzări, fără ședințe, rapoarte, planificare, control
  • Fără PDCA Plan-Do-Check-Act
  • Cerc vicios - vânzătorii vin și pleacă, nu este sistem clar de instruire și nici sistem de target

Cel mai mare vis - Un supervizor bun :) căruia să-i delegăm crearea sistemului.

În această fază începi să cauți și să investești în Departamentul de Resurse Umane, care acum e concept doar, dar înțelegi fundamental că nu te poți mișca avante fără cel puțin o persoană care este responsabilă de acest task.

Bun venit Departamentului de Resurse Umane

Departamentul HR - Human Resources (Resurse Umane) are câteva funcții clar stabilite, cunoscute de către fundamentaliștii HR și implementate în firme: Recrutare, Adaptare, Examinare, Creare și Menținere Brand de angajator.

În prezent Departamentul HR devine tot mai asemănător cu un departament de vânzări și marketing, doar că clientul final nu achiziționează produsul sau serviciul nostru, ci oferta noastră de job. De fapt, cumpără jobul vacant pe care noi l-am listat spre vânzare.

Din acest punct de vedere, departamentul de resurse umane internalizează competențele și instrumentele departamentelor de marketing și vânzări și tinde, din ce în ce mai detaliat, să cuantifice cifre, să emită ipoteze în baza pâlniei de angajare-eliberare, să structureze procesele astfel încât să fie vizibile sub formă de procese de pâlnie HR.

De echipa care face vânzări depind veniturile, dar și imaginea companiei.

Alege cu grijă oamenii care te pot reprezenta.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.