Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing


Alina Andriuță
2025-02-18

Verifică departamentul tău de marketing și vânzări

Check list din 7 puncte importante și urgente :)

Iată  câteva puncte care te vor ajuta să efectuezi independent un audit al departamentului de vânzări și marketing, să corectezi greșelile și să ajustezei activitatea pentru a mări veniturile.

1 Fără structură organizatorică nu există vânzări constante
Principiu 1

2 echipe de 4 persoane cu aceleași sarcini sunt întotdeauna mai eficiente decât 1 echipă cu 8 persoane.

Dezbină și cucerește: fă 2 departamente de vânzări cu 2 supervizeri și vei obține o concurență sănătoasă și manageri motivați + supervizeri antrenați în mediu de concurență sporită.

Deci, dacă ai mai mult de cinci manageri, crează un al doilea departament de vânzări. În același timp, nu uita că, în subordinea unui manager, nu trebui să fie mai mult de 6-7 persoane, altfel eficiența activității departamentului va începe să scadă.

Principiu 2

Distribuie clar responsabilitățile

Diviziunea muncii se poate construi pe separarea funcțiilor, a teritoriilor, a produselor, a punctelor de contact cu clientul. Dacă managerul de vânzări se va ocupa cu toate canalele, de exemplu, rezultat nu va avea nicăieri.

Totodată, eliberează managerii de la funcții atipice: să mențină o nomenclatură de mărfuri, să actualizeze prețurile, să deseneze oferte comerciale sau să emită facturi.

Vânzătorii trebuie să se ocupe de responsabilitățile lor directe – să vândă!

2 Leadgenerarea este obligația Departamentului de Marketing

În aceste sens vânzările conlucrează cu marketingul și îi remite rapoarte structurate

-Număr leaduri furnizate general în CRM sau orice alte instrumente de calcul și inventarierea  leadurilor din diferite canale.

-Număr leaduri calibrare, deci clienți reali potențiali.

Tot vânzările pot prelua leadurile din SocialMedia, canale Instagram, Facebook etc

3 Planul de marketing - Planul de vânzări

Pentru marketeri, este important să se stabilească cifre planificate pentru generarea de lead-uri, trafic, conversie în tranzacție. Marketerii trebuie să știe costul lead-ului, costul de client, bugetul de marketing și ce anume influențează rentabilitatea fiecărui canal de marketing.

Salariul marketerului nu poate să fie constituit doar din rată fixă, trebuie să existe un bonus, a cărui mărime depinde de implementarea planurilor.

4 Controlul calității - acțiune de bază care crește vânzările

Ascultarea a cel puțin două conversații ale fiecărui manager este o sarcină zilnică. Pentru a o efectua, crează un departament de control al calității la distanță.

Doar prin ascultare apel sau și discurs oral, puteți real corecta, interveni asupra scenariilor și apoi îmbunătăți, altfel, nu vă ajută nici cel mai bun training/trainer de vânzări. Oamenii au uimitoarea capacitate de a uita, nu face etc etc

5 Dash bord - instrument care scoate vânzătorii din zona de comfort

O posibilitate de a crește vânzările este de a vizualiza rezultatele. Stabilește în cel mai vizibil loc o tablă pe care vânzătorii își vor înregistra indicatorii: procentul de realizare a planului pentru fiecare zi, realizarea efectivă a planului în bani, planul stabilit pentru lună.

Acest instrument simplu scoate managerii din zona de confort - nu este foarte plăcut să te „ lauzi” cu rezultatele proaste. În consecință, angajații încearcă să lucreze mai bine pentru a fi cel puțin la fel de bun ca alții.

6 Raport prin chat - zilnic

Pentru a controla rezultatele departamentului de vânzări, utilizează chat-boturile, care preiau automat datele din CRM și le expediază destinatarului prestabilit. De exemplu, în fiecare zi la ora 21:00, un astfel de chat-bot îți trimite mesaj cu câți manageri au acumulat sarcini restante. Această funcție îți permite să monitorizezi zilnic modul în care managerii se descurcă cu procesarea potențialilor clienți, sarcinilor, planului de vânzări.

7 NPS - numai cei care îl măsoară, știu exact ce trebuie de îmbunătățit la un produs

Am scris despre asta aici, în detaliu tehnologia de calcul

https://www.alineconsulting.md/library/calculeaza-indicatorul-nps-si-afla-cat-de-fideli-iti-sunt-clientii

Acum, prieteni, rămâne să scanați departamentul vostru de vânzări și cel de marketing, să realizați ce erori are sistemul vostru și să îmbunătățiți sau să modificați sistemul.

La mai multe leaduri care se transformă în vânzări!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.