Întâi oferă, apoi cere!


Alina Andriuță
2024-09-13

Atunci când angajăm un vânzător, ne dorim ca acesta să lucreze în firmă două zile sau doi, trei, patru  ani?

De obicei, proprietarii/directorii gândesc că vânzătorul pe care îl angajează  nu va “trăi” mult în firma lor, din diferite motive sunt convinși că noul vânzător se va “expira” destul de repede, astfel că singura întrebare la care urmează să-și răspundă este: La ce bun să investesc timp și resurse în instruire? Întâi să văd cum se descurcă pe teren, apoi mă mai gândesc cum să-l instruiesc.

Este ca și cum ai spune unui copil că îl vei învăța să citească numai după ce îți va dovedi că poate citi sârguincios.

Iată locul tău de muncă, iată colegii, Vinde, dac ceva nu înțelegi- întreabă!

După o astfel de * instruire*, evident că managerii vor trăi în firmă exact cât e perioada de probă. Cercul vicios se închide, directorii nu instruiesc pentru că managerii pleacă, iar managerii pleacă pentru că nu sunt mentorați și au rezultate slabe.

Pentru ca să cerem, pe drept, rezultate de la vânzători trebuie să le oferim mai întâi: încrederea și cunoașterea de produs, încrederea și cunoașterea tehnologiei de vânzare și  înțelegerea business proceselor care asigură ciclul vânzării.

Din această perspectivă *învățăceii* ar trebui să treacă un proces de integrare din următoarele etape:

1. Cunoașterea produsului/serviciului

Pentru a vinde, vânzătorul trebuie să fie expert, să vândă clientului soluția optimă pentru problema acestuia. Cum ar putea face asta, dacă nu cunoaște produsul/serviciul în detalii?

Cunoașterea produsului nu înseamnă numai detaliile tehnice, componența, terminologia specifică nișei, dar și beneficiile produsului pentru client.

2. Cunoașterea tehnologiei de vânzare

Managerii de vînzări nu trebuie să ghicească cum să abordeze clientul, cum să spună prețul sau să răspundă unei obiecții. Managerii de vânzari trebuie să primească scenariul de vânzări și să-l învețe pe de rost, până nu va deveni o obișnuință conversația cu clientul după scenariu. Un scenariu bun de vânzări va ajuta managerii să-și dea seama care este ciclul tranzacției, cum să vorbească cu clientul astfel încât să-l transforme în client care cumpără.

3. Cunoașterea business proceselor

După ce angajații cunosc produsul și tehnologia de vânzare, este timpul business proceselor: cum și unde se completează baza de date a clienților, cum și unde se înregistrează vânzările, cum se completează raportul pe vânzări, cine emite factura, cecul sau nota de plată, care sunt documentele necesare de procesat în cadrul vânzărilor, cum se completează corect un contract etc. Pentru aceste acțiuni elaborați proceduri care descriu în detaliu cum trebuie de executat o acțiune sau alta.

4. Examen

Testarea intermediară se face după fiecare componentă de instruire: business proces, produs, scenariu de vânzări. Examenul înseamnă 100 de întrebări din toate domeniile: produs, tehnologie de vânzare, business procese. 2 ore și aflați dacă rămâne sau pleacă noul manager.

Nu ai nevoie de luni de zile pentru a instrui un bun manager, de obicei, 14 zile sunt de ajuns, dacă domeniul de afaceri nu presupune vânzări cu ciclul tranzacției lung în care competențele tehnice ale vânzătorilor sunt cruciale.

Ceea ce contează este să abordăm instruirea vânzătorilor drept o investiție și nu o pierdere de timp. N-ar trebui să credem că oamenii pe care îi angajăm de la sine se vor învăța a scrie și a citi, fără vreun efort considerabil de mentorat din partea noastră.

Întâi oferim (instruire, mentorat, informații, experiență) , apoi cerem (rezultat, eficiență, vânzări, implicare).


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.