Dacă e să vorbim de dezvoltarea afacerilor prin prizma loialității clienților noștri, iată 3 indicatori de care să țineți cont când analizați vânzările:
LTV – Lifetime Value – valoarea de viață a clientului
ARC – Average Revenue per Customer – venitul mediu per client
CRR – Customer Retention Rate — indicatorul de retenție
Măsurarea LTV-ului arată cât câștigă afacerea de la un client în timpul „vieții” acestuia în companie. Luăm în considerare nu numai prima cumpărătură, dar și cât este posibil un client să cumpere în viitor. Astfel, înțelegem următoarele:
- Câte venituri poate ipotetic genera fiecare client nou
- Cum setăm bugetul de marketing
- Cât alocăm pentru achiziția unui client nou
- Cât alocăm pentru retenția celor existenți.
LTV = S * C * P * T
S – cec mediu
C – numărul mediu de achiziții per lună (per perioadă)
P – rentabilitatea în procente din suma cecului
T – numărul mediu de luni în care cumpărătorul rămâne activ
Un alt indicator important pentru analiza vânzărilor este ARC sau venitul mediu per client.
ARC = S * C * P
S – cec mediu
C- numărul mediu de achiziții pe lună
P – rentabilitatea în procente din suma cecului
Indicatorul CRR – indicatorul de retenție vă arată câți clienți rămân fideli afacerii și câți pleacă sau pot fi considerați churn. Schimbarea de + 5% a acestui indicator poate genera o creștere a profitului de până la 25%.
CRR = ((E-N) / S) x 100
E – numărul de clienți la sfârșitul perioadei
N – numărul de clienți noi achiziționați în această perioadă
S – numărul de clienți pentru începutul perioadei
Cifrele LTV ARC și CRR pentru a începe să *vorbească* trebuie urmărite în evoluție și evaluate acțiunile care au dus la creșterea sau descreșterea acestora.
Aici calculator LTV http://www.clv-calculator.com/