Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare


Alina Andriuță
2025-02-18

Dacă e să vorbim de dezvoltarea afacerilor prin prizma loialității clienților noștri, iată 3 indicatori de care să țineți cont când analizați vânzările:

LTV – Lifetime Value – valoarea de viață a clientului

ARC –  Average Revenue per Customer – venitul mediu per client  

CRR – Customer Retention Rate — indicatorul de retenție

Măsurarea LTV-ului arată cât  câștigă afacerea de la un client în timpul „vieții” acestuia în companie. Luăm în considerare nu numai prima cumpărătură, dar și cât este posibil un client să cumpere în viitor. Astfel, înțelegem următoarele:

  1. Câte venituri poate ipotetic genera fiecare client nou
  2. Cum setăm bugetul de marketing
  3. Cât alocăm pentru achiziția unui client nou
  4. Cât alocăm pentru retenția celor existenți.

LTV = S * C * P * T

S – cec mediu

C – numărul mediu de achiziții per lună (per perioadă)

P – rentabilitatea în procente din suma cecului

T – numărul mediu de luni în care cumpărătorul rămâne activ

Un alt indicator important pentru analiza vânzărilor este ARC sau venitul mediu per client.

ARC = S * C * P

S – cec mediu

C- numărul mediu de achiziții pe lună

P – rentabilitatea în procente din suma cecului

Indicatorul CRR – indicatorul de retenție vă arată câți clienți rămân fideli afacerii și câți pleacă sau pot fi considerați churn. Schimbarea de + 5% a acestui indicator poate genera o creștere a profitului de până la 25%.

CRR = ((E-N) / S) x 100

E – numărul de clienți la sfârșitul perioadei

N – numărul de clienți noi achiziționați în această perioadă

S – numărul de clienți pentru începutul perioadei

Cifrele LTV  ARC și CRR pentru a începe să *vorbească* trebuie urmărite în evoluție și evaluate acțiunile care au dus la  creșterea sau descreșterea acestora.

Aici calculator LTV http://www.clv-calculator.com/


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.