Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?


Alina Andriuță
2024-09-13

Primul lucru pe care îl recomand pentru sporirea vânzărilor este elaborarea și implementarea unui sistem de raportare a indicatorilor din Departamentul de Vânzări care să ajute la MONITORIZAREA vânzărilor, dar și la luarea de decizii bazate pe realități exacte.

Pentru a cifra Departamentul de Vânzări în rapoarte, avem nevoie de 3 indicatori fundamentali:

  1. Planul de plăți/încasări (planul de vânzări) distribuit per manager, per lună, per zi și per oră (pentru anumite nișe: Farma sau Retail)
  2. Plățile/Încasările de facto distribuite per manager, per lună, per zi și per oră (pentru anumite nișe: Farma sau Retail)
  3. Planul de acțiuni realizate de către manageri per zi/săptămână/lună comparativ cu realizarea de facto a acestor acțiuni.

Analiza vânzărilor: % de îndeplinire plan la zi

Procentul de îndeplinire plan calculat la data curentă

Planul lunar (pe manager sau integral)/numărul de zile lucrătoare*numărul de zile lucrate=norma de îndeplinire plan la zi

Realizarea cumulată la zi (încasările)/norma de îndeplinire plan la ziri.

Acest tip de raport poate fi făcut în tabel Excel pe resursele Gdoc, cât și integrat în CRM sau 1C.

Analiza vânzărilor: prognoza de achitări/real achitări

Prognozele de achitări fiecare manager ar trebui să și le stabilească la început de săptămână, iar vineri să completeze un raport pe îndeplinirea acestor prognoze.

În ciuda rezistenței frecvente a managerilor, astfel de rapoarte trebuie finalizate și completate. Acest lucru permite efectuarea analizelor complete Prognoză achitare/ Real achitare.

Având un astfel de raport, Directorul de vânzări nu va scăpa di vedere nici un client care era la un pas de achitare, dar real nu a achitat.

Datele pentru un  Raport prognoză sunt următoarele:

  • Manager
  • Client
  • Produs/Serviciu
  • Data achitării
  • Comentariu
  • Link la cartela tranzacției în CRM;

În Retail veți planifica doar cecurile mari ale clienților fideli.

Analiza vânzărilor: Potențialul clientului

Potențialul de cumpărare al clientului trebuie măsurat pentru a înțelege cui și cât se poate de vândut. În consecință, nu veți pierde timp pentru clienții cu o “putere redusă de cumpărare”. În același timp, vă focusați pe mărirea frecvenței de tranzacție și a cecului mediu cu clienții mari.

Pentru a înțelege potențialul de achiziție a cumpărătorului, calculați *penetrarea*. Sub „penetrare” se înțelege cota produselor dvs. în volumul total al achizițiilor clientului. Măsurarea acestei ponderi este una dintre metodele de bază de analiză a vânzărilor pentru afacerile cu baze stabile ale clienților și cu regularitate de tranzacții.

Ce trebuie să faceți?

Interviu cu toți clienții permanenți (fideli):

-„Cât cumpărați de la alte companii?”

-„Ce mai cumpărați în altă parte ce ați putea să cumpărați de la noi?”

-„Ce ar trebui să facem pentru ca să cumpărați mai mult de la noi?”

Stabiliți pentru fiecare client un plan individual de încasări și urmăriți execuția în % a acestui plan.

Analiza vânzărilor: ABC/XYZ

Metoda de analiză a bazei curente de clienți ABC XYZ se bazează pe monitorizarea regularității și volumului de cumpărături a fiecărui client.

În consecință, ne interesează în ce categorie este un client sau altul și cum/ce facem ca să-l migrăm pe categoria superioară.

Grupa ABC :

  • A – achiziționează volume mari
  • B – achiziționează volume medii
  • C – achiziționează volume mici

Grupa XYZ :

  • X – achiziționează în mod regulat
  • Y – achiziționează în mod neregulat
  • Z – a procurat o singură dată

După identificarea grupelor, faceți următoarele:

  1. Studiați cu exactitate caracteristicile AX, BX – sunt cumpărătorii / produsele țintă. Aceștia sunt, cel mai probabil, nu mai mult de 20%, dar ei oferă 80%  profit.
  2. Lucrați pentru ca cei din  CX, AY, BY să migreze spre vârf AX și BX.
  3. Acordați o atenție deosebită la ceea ce vorbesc clienții din AZ.

Și, la final, migrați pe cei din     BZ, CY, CZ spre celelalte categorii.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.