1. Eroarea de a nu înregistra în scris. totul
Astfel de greşeli am avut personal întreaga viaţă, cât şi mulţi dintre toți cei pe care îi cunosc. Atunci când vă înţelegeţi cu privire la ceva, scrieți o notiţă despre asta sau trimiteți o scrisoare de confirmare.
De obicei, după ce cad de acord ambele părţi, se despart, ca mai apoi, peste două săptămâni să înțeleagă că fiecare a avut o viziune diferită asupra celor discutate.
Birocraţia este un Rău, dar un rău necesar! Uneori, se întârzie cu implementarea unor iniţiative importante de management sau nu se acceptă din cauza discrepanţelor de înțelegere.
Aveți încredere în vorba bătrânilor: Ce e scris cu penița nu se taie cu bărdița.
2. Eroarea de a Nu Da Exemplu
Dacă vrei să obţii de la angajaţii tăi ceva, Fă tu acel Ceva. Copiii învaţă prin imitaţie, angajaţii prin copiere/oglindire a comportamentului şefului Lor. Fiecare manager îşi merită echipa sa. Oamenii lucrează/acţionează aşa cum îi conducem. Dacă a venit timpul unei schimbări – luaţi exemplu de la japonezi. Atunci când o companie japoneză ajunge într-o situaţie complicată, primul căruia îi este diminuat salariul, este preşedintele. Dacă situaţia devine mult mai complicată, atunci El primul îşi dă demisia. În Japonia nu se practică concedierea colaboratorilor de rând – japonezii considerând că nu există soldaţi necalificaţi, ci generali necalificaţi. Schimbările încep de la propria responsabilitate.
3. Eroarea de a angaja oameni mediocri
În contextul lipsei de personal calificat, companiile angajează pe oricine, în sensul direct. Angajarea personalului mediocru este o pseudo-soluţie, mai ales pentru companiile care avansează rapid.
4. Eroarea de a te încrede doar în impresia personală
În prezent este o normă: la angajarea unui nou colaborator să ceri și să primeşti o recomandare de la foştii angajatori, dar anterior eu făceam concluzii despre experienţa şi abilităţile candidatului, rezumând din ceea ce vorbește el despre sine. Şi deseori greșeam. Există oameni care ştiu cum să se vândă bine, dar nu ştiu cum să lucreze bine.
Acum cred că dacă candidatul nu poate oferi datele de contact ale fostului angajator, sau vorbeşte de rău despre acesta – este un motiv suficient pentru a-i refuza angajarea.
5. Eroarea de a delega fără a stabili sarcina Tehnică. Ce vrem să obținem?
Una dintre cele mai grave erori pe care le-am făcut și continui să le fac, bănuiesc că nu sunt o excepție, este stabilirea neclară, haotică și *în fugă* a task-urilor. Ce înțeleg angajații că trebuie să facă este total diferit decât ce cred eu că le-am transmis să facă.
Aici funcționează regula N1: scrie sarcina. Dacă în scris nu te poți exprima, înseamnă că nici oral nu vei fi înțeles.
6. Eroarea de a face concluzii fără a face testări
După mai mult de 30 case-uri de companii analizate în programe complexe de consultanță și peste 350 antreprenori prin cursurile AngryBusiness, am înțeles că atunci când faci concluzii bazate pe Idei, Gânduri, Emoții, inevitabil o dai în bară. Dacă trebuie să iai o decizie, testează întâi. Și dacă este să te propunți asupra la vreun instrument de business, zi doar dacă ai testat și ai ce zice. Evit acum să mă dau cu părerea fără a fi testat ceva, pentru că deseori harta noastră mentală și convingerile ne îngustează spațiul de manevră.
Fie că credem că Scenariile de Vânzări nu lucrează, fie că zicem că nu sunt oameni buni pe piață, orice am zice, nu avem dreptate…decât doar dacă am testat de multe ori acest adevăr.
7. Eroarea de a delega procesul de angajare
Uneori nu ne ajunge timp şi dorinţă să ne întâlnim personal cu candidatul, acesta fiind angajat de managerii noștri de top. Delegăm procesul de angajare și apoi ne mirăm ce fel de oameni ciudaţi lucreză pentru noi, şi ce lucruri ciudate fac.
Competența oamenilor angajaţi în mare măsură ţine de competenţa celor care îi angajează. Iar experienţa proprietarilor, directorilor, din start, este mai mare și mai valoroasă decât cea a managerilor. De aceea, măcar la final, selectați *cu un ochi* angajații.
8. Eroarea de a Nu acorda a doua șansă sau a acorda prea multe șanse
Uneori concediem persoane după prima eroare pe care aceştia o comit. Altădată nu concediem nici chiar atunci când aceştia comit una şi aceeaşi eroare de mai multe ori. Ne păre rău, iertăm sau pur şi simplu ne lenevim să căutăm pe cineva în schimb. Şi prima, şi a doua – sunt greşite. Fiecare om are dreptul la o greşeală şi dreptul la o a doua şansă. Dar nicidecum la a treia.
9. Eroarea de ați atribui succesele ție, iar eșecurile echipei
Astfel greşesc mulţi oameni, şi eu nu sunt o excepţie, și voi :) În caz de succes – este meritul meu, ca un manager efectiv şi un antreprenor genial. În caz de eşec – vina o poartă angajatul neglijent, care “a dat-o în bară”. Dar cu timpul, ajungem la o viziune proactivă despre lume: totul ce se întâmplă cu noi, în viaţa noastră şi la serviciu – în cea mai mare măsură este rezultatul acţiunilor noastre.
10. Adevăratul erou pleacă la ora 17:00/18:00 acasă
Cunoaşteţi fabula despre doi tăietori de lemne, care au pariat, cine dintre ei îşi va curăţi mai repede poiana? Cel tânăr tăia cu o viteză sălbatică, iar cel bătrîn – mult mai lent. Deasemenea bătrânul încetinea, iar cel tânăr niciodată nu se oprea, iar când a ajuns la final, a descoperit că bătrînul, demult a finisat lucrul, stătea fumând. S-a dovedit că, în timp ce tânărul asculta liniştea de pe sectorul concurentului, bătrânul tăietor de lemne – ascuţea ferestrăul. Ferestrăul tânărului s-a tocit mai repede, scăzând productivitatea, iar bătrănul cu ferestrăul ascuţit, a finalizat lucrul primul.
Mintea noastră “generează” cele mai bune idei şi soluţii atunci când nu este suprasolicitată cu activităţi de rutină şi nimeni nu ne distrage. Prin urmare, ar fi corect să călătorim mai mult, să studiem, să citim cărţi, pe scurt, “să ascuţim ferestrăul”, iar apoi să ne întoarcem şi să “tăiem” totul repede.
Cam astea sunt cele 10 erori, lista va continua, pentru că deseori e mai productiv, să analizăm Ce NU trebuie de făcut, decât ce TREBUIE.