4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării


Alina Andriuță
2025-01-16

1. Personalitatea vânzătorului

Elementul care deseori face diferență în vânzări este integritatea, sinceritatea, onestitatea și cei 7 ani de acasă a Vânzătorului.

Un vânzător de la care clienții o să cumpere este cel care Face ceea ce promite, mai mult decât atât, cel care luptă cu sistemele deficitare din firmă pentru a da clientului produsul la o calitate sporită și în timpul stabilit.

Deseorii proprietarii de afaceri caută în vânzători hard skills-urile, adică capacitatea de a vinde, lucrurile tehnice care pot să le facă. Dar un vânzător care vine cu experiență, este viciat, asta înseamnă că întâi trebuie să-l dezobișnuim de procesele vechi și să-l obișnuim cu ce trebuie să facă de aici încolo.

Sunt oamenii tăi Integri (fac ceea ce promit?)

Sunt punctuali cu firma ta și cu clienții?

Cum se îmbracă, cum se prezintă, cum reacționează sau acționează în situații limită?

Și cea mai bună întrebare la care te invit să-ți răspunzi este:

Tu ai cumpăra de la vânzătorul tău?

2. Cunoașterea produsului – Expertiza de nișă

Mitul conform căruia contează să poți vinde, dar ce vinzi este mai puțin important se dărâmă atunci când clientul face alegere între un vânzător amabil, dar care nu are expertiză și unul care nu-i zâmbește, nu-i vorbește după scenariu, dar este cel mai bun expert în produsul care îl vinde.

Cea mai bună vânzare este atunci când îi dai clientului ceea ce are nevoie, de aici vor veni și recomandările și clienții fideli.

Deseori, proprietarii și directorii se așteaptă ca vânzătorii să fie mega interesați și să depună efort învâțând singuri despre produs.

Uită de acest lucru și spor la treabă:

  1. Stabilește graficul de tematici pentru instruire de produs și dedică 20 minute zilnic pentru abordarea unui subiect împreună cu vânzătorii.
  2. Stabilește lista lecturilor obligatorii pentru nișa ta și termenul în care vânzătorii trebuie să citească informația. Controlează prin sesiuni de întrebări-răspunsuri dacă informația a fost nu numai citită, dar și asimilată.
  3. Stabilește ziua și ora sesiunilor de traininguri efectuate de către directorul de vânzări ( o dată pe săptâmînă).
  4. Elaborează o listă de întrebări de expertiză și răspunsurile la aceste întrebări, informație care trebuie să o cunoască toți vânzătorii.

Întrebarea la care te invit să-ți răspunzi este:

Faptul că nu vreau (mi-i lene, nu văd sens, nu cred etc) să implementez un sistem de instruire în compania mea, este un motiv suficient de puternic pentru ca să nu o fac?

3. Atitudinea omului de vânzări

Ar trebui să căutăm Atitudini și nu numai Aptitudini la oamenii care îi angajăm pentru a vinde.

Atitudinea către angajator, adică către firmă, altfel spus cât de loial este vânzătorul tău?

Atitudinea către produs, ar propune acest produs mamei sale și celui mai bun prieten. Sau imediat ce iese din birou uită ce produse promovează?

Atitudinea față de vânzare ca proces-îi este rușine să vândă, să sune, să încheie tranzacții sau o face pentru că crede că aduce valoare clientului?

4. Tehnologia de vânzare-scenariile de vânzări

Scenariul de vânzări este un  algoritm comportamental și de vorbire, este un script pentru diferite situații care apar în vânzări. În dependență de metoda de bază pe care o aveți în companie pentru vânzare, scenariile pot fi:

Scenariu pentru apel de ieșire

Scenariu pentru apel de intrare

Scenariu pentru lucrul cu reclamațiile

Scenariu pentru vânzare în magazin

Scenariu pentru abordarea Persoanei de Decizie

Scenariul de vânzare trebuie să îndeplinească 3 scopuri:

  1. Să tehnologizeze și să sistematizeze procesul de vânzare
  2. Să contribuie la creșterea procentului de conversie și să eficientizeze transformarea clientului potențial în client care cumpără.
  3. Să fie instrument de instruire a personalului, vânzătorii nu trebuie să ghicească ce să răspundă la obiecțiile clientului și nici cum să deschidă sau să închidă tranzacția.

Ce trebuie să faci?

Scrie o listă cu întrebările problematice și soluțiile la ele. Pas cu pas, începând cu căutarea clienților până la deservirea post achiziție.Scanează cei mai buni vânzători, cum fac și ce vorbesc, pe baza experienței lor scrie instrucțiunile de vânzare pentru începători. Implică oamenii tăi pentru a învăța pe de rost textele de vânzare.

Merită un pic de efort să aliniezi toți 4 factori, dar rezultatul va depăși toate așteptările. Promit :)


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.