Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim


Alina Andriuță
2024-09-13

Ședința de vânzări este instrumentul de management numărul 1 al Directorului de Vânzări. De cum știe el să-l utilizeze depinde cum se îndeplinește planul de vânzări, ce fel de echipă conduce și cât de aliniați sunt toți în atingerea obiectivelor comune.

Planificarea ședințelor Departamentului de Vânzări

Responsabil

De organizarea ședințelor Departamentului de Vânzări este responsabil Directorul de Vânzări. 

Regularitate

Ședințele Departamentului de Vânzări se organizează zilnic, săptămânal și (nu sau) lunar.

Scopul 

Scopul ședințelor Departamentului de Vânzări este de a acumula informații, de a oferi răspuns la întrebările managerilor de vânzări, de a motiva vânzătorii, de a identifica punctele slabe și de a le înlătura, de a identifica punctele forte și de a le accentua. 

Despre ce vorbim și cum se desfășoară ședințele Departamentului de Vânzări

STRUCTURA Ședințelor zilnice de planificare

Deschis în fața Directorului de Vânzări este CRM-UL (sau orice alt program de gestiune a clienților potențiali)

1) Ce s-a făcut ieri? (activități presales)

  • Numărul de apeluri / Numărul de oferte?       
  • Numărul de vizite (online-offline) către clienți noi - existenți?  
  • Numărul de apeluri către clienți existenți  

2) Rezultate din ziua precedentă (vânzări-încasări)

  • Care sunt rezultatele apelurilor?       
  • Câte lead-uri potențiale noi?   
  • Care este situația cu acei clienți care au solicitat  oferta comercială? Ce progrese sunt înregistrate față de ei. Etapa la care se află aceștia în CRM.   
  • Câți bani. Vânzări-Încasări. Unități vândute       

3) Planuri pentru astăzi

  • Ce client/ȚI aveți de gând să închideți astăzi și cât reprezintă în bani?       
  • Câte activități presales planificați și de care (oferte, sunete…)

4) Întrebări administrative

  • Ref. la contracte       
  • La tipuri de solicitări   
  • Telefonie / CRM etc.       
  • Motivație / premii / KPI       

5) Răspunsuri la întrebările ședințelor anterioare

STRUCTURA ședințelor săptămânale de planificare:

Întâlnirile săptămânale de planificare au loc în fiecare zi de luni.

Raportul săptămânii trecute:

1. Bara de progres a planului săptămânal (% din îndeplinirea planului săptămânal de vânzări)

2. Bara de progres a planului lunar (% din planul lunar de vânzări)

3. Numărul de tranzacții în curs 

4. Numărul de apeluri reușite înregistrate săptămâna trecută

5. Analiza control calitate (ascultarea publică a apelurilor Așa DA și Așa NU)

Evenimente lunare

  • Rezumarea rezultatelor muncii departamentului pentru luna respectivă. Cifre PLAN-FACTUAL

  • Realizarea unei previziuni a vânzărilor pentru luna următoare. Stabilirea planului defalcat per manager, per zi, per tip de indicator presales.

  • Rezumarea KPI-urilor pentru calcularea salariilor.

  • Analiza rapoartelor (surse leads, motive refuz, micro și macro conversii).

  • Dezvoltarea, implementarea, ajustarea și dezvoltarea tehnicilor interne de vânzări. 

Reguli generale pentru o ședință operativă Productivă

1. Ședința începe cu anunțarea planului: 

  • Despre ce se va vorbi (Subiectul 1, 2, 3...). 
  • Cine și ce informații trebuie să prezinte.
  • Ce rezultate trebuie să obținem la final.

2. Corpul ședinței: 

  • Respectați întocmai planul anunțat, altefl riscați să induceți haos
  • După fiecare subiect discutat, se notează întrebările, sarcinile, deadline-urile.
  • Întrebările se adresează la finalul ședinței. Soluțiile nu se identifică în cadrul ședinței. Se pregătesc pentru următoarea ședință (cu excepția urgențelor).
  • Se stabilesc sarcini și deadline-uri.
  • Rezultatele ședinței sunt totalizate.
  • Un mail cu totalizarea informațiilor discutate în cadrul ședinței se transmite fiecărui participant. Se documentează sarcinile și deadline-urile stabilite. 

3. Organizare:

- Directorul Departamentului de Vânzări vorbește 20%. Restul timpului este alocat pentru ceilalți participanți la ședință. 

- La întrebările adresate de către Directorul Departamentului de Vânzări – răspund managerii de vânzări. 

- Informațiile expuse sunt bazate pe fapte reale (selectate din CRM, studii de caz), pentru a le transpune în „așa nu” și „așa da”.

- Fiecare ședință trebuie să conțină o componentă de instruire / „best practice” care să fie prezentată echipei.

- Întrebările deschise de tipul „Ce poți face?” sunt înlocuite cu întrebări exacte de tipul „Ce îți asumi să faci pentru rezultate mai bune? În cât timp?” 

Ședința de vânzări este instrumentul nr 1 care ne ajută să executăm planul de vânzări și să păstrăm o echipă instruită, aliniată și motivată.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.