Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!


Alina Andriuță
2025-03-18

Dacă nu este scop – nu este nici rezultat. Când se determină un anumit scop, indiferent dacă îl atingi sau nu, vei primi experiența care îți va indica și îți va permite să ajustezi acțiunile viitoare.

Planul de profit: Greșelile principale

Greșeala 1. Nu ai un plan de profit

În practică, multe companii nu știu cum să planifice profiturile, iar unele nici nu se gândesc  măcar la asta.

Gândește-te la Profit și planifică-l.

Greșeala 2. Planifici profitul în dependență de venit

Altfel spus, mergi dinspre ce ai astăzi, nu dinspre *ce îți dorești*.

Setează planul de profit din care va reieși cel de vânzări.

Dacă planifici profitul în acest mod, probabilitatea de a obține rezultatul așteptat va fi mică. Acest lucru a fost dovedit de experiența tristă a multor companii.

Greșeala 3. Nu faci decompoziția

Este important nu numai să stabilești un scop, ci și să înțelegi că realizarea scopurilor mai mici vor duce la realizarea scopului principal.

Planul de profit: Fă claritate în cifre

A stabili cifra profitului așteptat - nu înseamnă să calculezi în gând sau imaginar. Este necesar să se iai în considerare o serie de factori externi și interni, astfel încât planul de profit să fie realist.

Factorul de sezon. Acest factor este prezent în toate întreprinderile, chiar și în cele considerate "nesezoniere".

Factorul de marketing. Planifică cu meticulozitate o rentabilitate a activităților de marketing. Nu înțelegi efectul pe care îl produc? Înseamnă că faci ceva greșit.

Factorul natural. Recalculează planul de profit pentru articolele vândute. În caz că se produce un alt colaps financiar, vei ști mereu cât de mult trebuie să vinzi pentru a atinge nivelul prognozelor.

Planul de profit: Utilizarea tehnologiei SMART

Pentru a seta corect un scop de profit, îți recomand să creezi un model financiar parametric folosind tehnologia SMART.

SMART - o abreviere a cuvintelor:

  • Specific (specific)
  • Measurable (măsurabil)
  • Achievable (poate fi atins)
  • Relevant (actual)
  • Time-bound (limitat în timp)

Exactitatea scopurilor

Ce dorești exact să obții?

Stabilește un scop sub forma unui rezultat specific, exprimat în numere, procente, acțiuni, termeni, volume, lei etc.

Exemplu: este puțin spus - "Vreau să atrag clienți noi în salonul de frumusețe". Corect este:  "Vreau să cresc fluxul clienților cu 20% în două luni".

Măsurabilitatea scopurilor

Este important să înțelegi modul în care vei măsura realizarea scopurilor. Dacă acest indicator este cantitativ - atunci este necesar să se identifice unitățile de măsură. Dacă indicatorul este calitativ - este necesar un standard. Acestea pot fi:

  • procente (de exemplu, o creștere a profitului de 15% pe an)
  • respectarea standardelor de calitate externe sau corporative
  • reducerea timpului de lucru etc.

Exemplu: "Vreau să devin bogat" este foarte abstract. Este rezonabil să-ți stabilești un scop - "să câștig 10 milioane de lei în doi ani".

Accesibilitatea scopurilor

Acest parametru determină modul în care scopul va fi realizat. Aceasta ar putea fi, de exemplu, o reducere a costurilor de producție, o reducere a personalului, o creștere a vânzărilor. Dar, în orice caz, cunoașterea mecanismelor în etapa de planificare -  înseamnă evaluarea în mod adecvat a capacităților proprii.

Exemplu: creșterea vânzărilor cu 40% pe an este reală, numai dacă investești suficienți bani în publicitate. Dacă nu există bani pentru asta, atunci nu visa. Fii sincer cu tine însuți.

Actualitatea scopurilor

Asigură-te că scopul este într-adevăr foarte important și oportun pentru tine. Nu ar trebui să contravină celorlalte scopuri și planuri.

Exemplu: o firmă a stabilit un scop de creștere a vânzărilor pentru un an cu 20%. Apoi se întreabă dacă acest lucru era important pentru ea în această etapă și a ajuns la concluzia că nu era așa. Compania a ales să renunțe la acest scop și să se concentreze asupra modificării politicii sale de prețuri. Ca urmare, a obținut o creștere de profit chiar mai mult decât era de așteptat.

Timp limitat

Un scop este întotdeauna un punct de referință care corespunde realităților actuale ale pieței. Situația se schimbă – și scopul se schimbă. Prin urmare, realizarea sa nu poate fi întinsă pe termen nelimitat.

Exemplu: planurile de a "deschide un nou punct de vânzare" și de a "deschide punctul până la data de 1 aprilie a anului curent" nu sunt similare. Dacă îți stabilești un scop limitat în timp - înseamnă că ai resursele necesare pentru a-l realiza.

Sugestia mea:
Scrie toate scopurile cu ajutorul tehnologiei SMART. Jumătate dintre ele pot fi eliminate, deoarece acestea nu îndeplinesc toate criteriile – deci, elimină-le. Scopurile rămase - astea sunt cu adevărat ale tale.

Planul de profit: Începem realizarea scopului prin decompoziție

Decompoziția - este desfacerea principalelor și a celor mari scopuri în detalii mai mici și mai simple sau în procese de afaceri.

Realizăm un plan de profit prin decompoziție

Să zicem că vrei să ai un venit de 450.000 de lei. Știi că, în afacerea ta, profitul reprezintă aproximativ 15% din venituri. Cecul mediu este de 3.000 de lei, iar conversia în vânzări este de 35%. Acum descompune scopul:

1. Calculezi ce venituri trebuie să obții:

450.000 * 100/15 = 3.000.000 de lei.

2. Trebuie să afli câte vânzări trebuie să faci:

3.000.000 / 3.000 = 1.000 de tranzacții.

3. Acum calculezi câte lead-uri ar trebui să obții:

1000 * 100/35 = 2857 lead-uri.

4. Te gândești  ce acțiuni de marketing și publicitate trebuie să faci pentru a obține un astfel de numar de clienți.

În acest articol, am revizuit clar și pe etape consecutivitatea de acțiuni care îți vor fi utile pentru a stabili un scop și a realiza un plan de profit. Utilizează acești pași, evită greșelile și câștigă mai mult din vânzările tale.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.