Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră


Alina Andriuță
2024-09-13

Punctele de atingere reprezintă procesele prin care o companie intră în contact cu un client.

Din acestea fac parte:

  • publicitatea;
  • site-ul web;
  • conținutul distribuit;
  • personalul;
  • reputația;
  • procesele de afaceri;
  • Secretara

Cu oricine sau orice interacționează clientul presupune punct de atingere, respectiv formarea unei impresii.

  • Pentru servicii: numele, prezentarea, broșurile, recenziile clienților, angajații care vând serviciul.
  • Pentru produs: ambalaj, denumire, instrucțiuni de utilizare, asigurarea calității.
  • Pentru afaceri: birou, panou, publicitate, site web, vocea secretarului.

Punctele de atingere trebuie gestionate

Unii proprietari de afaceri nici măcar nu își dau seama de unele puncte de atingere și cât de importante sunt. Iată câteva exemple:

Fațada clădirii. Clădirea și biroul pot fi proiectate atât de atrăgător încât nici un client potențial nu va putea trece cu vederea.

Site-ul companiei. Cunoașterea companiei începe cu site-ul său. Cumpărătorii navighează, află prețurile și caută recenzii. Prima impresie a companiei și oportunitatea de a capta atenția cumpărătorului va depinde de cât de convenabil, informativ și modern este. Cum crezi, dacă site-ul tău conține doar secțiuni ca „despre noi”, „bunuri și servicii” și „contacte”, iar al concurenților e compus din conținut colorat, cu fotografii luminoase, un calculator electronic pentru estimarea prețurilor și multe alte opțiuni, alegerea va fi în favoarea ta?

Carte de vizită. Imaginează-ți momentul în care cartea ta de vizită a ajuns la un potențial client împreună cu cărțile de vizită ale concurenților. Gândește-te cum ar trebui ea să arate și ce ar trebui să conțină pentru ca respectiva persoană să te telefoneze anume pe tine.

Cum să începi lucrul asupra punctelor de atingere

1. Scrie lista punctelor de atingere importante pentru afacerea ta.

Pentru a face o listă cu punctele de atingere, fă un brainstorming cu colegii și personalul din diferite poziții. Aceștia pot fi văzuți atât ca clienți, cât și ca membri ai companiei. Nu uita că reprezentanții aceluiași grup țintă pot percepe același punct de atingere în mod diferit.

2. Crește punctele de atingere la standardele cerute.

Studiază cum lucrează concurenții și liderii din domeniul tău cu punctele de atingere. Atrage atenția la experiența colegilor din alte țări și din alte domenii de activitate. Încearcă să aduni cât mai multe informații și să alegi din ea ceea ce este mai bine pentru afacerea ta.

Iată câteva sfaturi despre cum să lucrezi cu punctele de atingere și cum să le îmbunătățești.

Identifică calea cumpărătorului de la primul contact până la plată. Desigur că aceste căi sunt  multe și variate, în funcție de canalul prin care a apărut lead-ul.

Găsește punctele slabe. Calea clientului poate consta din puncte de atingeri multiple, puncte care formează un întreg lanț de „tranziții”. Identifică unde pierzi cei mai mulți clienți. Este posibil să ai un marketing minunat, dar o calitate complet inacceptabilă a serviciului post-vânzare.

Fii deosebit. Pentru a face acest lucru, studiază punctele de atingere ale concurenților și fă măcar un pic mai bine. Aplică efectele wow – mișcări nestandarde și neobișnuite. Creează sentimente pozitive: dăruiește, uimește, servește, încearcă.

La mai multe și mari vânzări!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.