9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă


Alina Andriuță
2024-09-13

Anual, atât în Republica Moldova, cât și în România sau oricare al stat al lumii, sunt lansate un număr imens  de afaceri, iar adevărul nefericit este că cele mai multe dintre ele vor eșua. De ce unele afaceri prosperă și cresc, în timp ce majoritatea se închid în decurs de câțiva ani?

Există mulți factori, inclusiv accesul la capital, înțelegerea pieței cuiva, capacitatea de a inova și, să nu fie subestimat, plus ceva noroc. Dar există un factor pe care aproape toți proprietarii de afaceri îl pot controla și care poate determina direct succesul afacerii pe termen lung: angajarea oamenilor potriviți și reunirea lor într-o echipă de succes și puternică.

Care este scopul unei echipe?

În spatele oricărui succes în afaceri se află o echipă grozavă. Această formulă se aplică startup-urilor la fel de mult ca și giganților internaționali. O echipă există pentru a permite unui efort să crească, să se extindă și să prospere într-un mod care ar fi literalmente imposibil de realizat pentru o singură persoană.

O echipă de succes începe cu angajarea oamenilor potriviți - cei care apreciază munca pentru un obiectiv comun, sunt orientați către obiective și respectă structura ierarhică pe care o au majoritatea companiilor.

Odată ce oamenii potriviți sunt la locul lor, scopul este de a-i reuni într-o unitate coerentă.

De ce este important să construiești o echipă puternică?

Chiar și cei mai inovatori antreprenori nu pot scala succesul fără ajutorul unei echipe. Pur și simplu este prea multă muncă pe care o singură persoană trebuie să o realizeze individual. 

Echipa de afaceri pe care o adunați ar trebui să conțină seturi de abilități complementare, astfel încât întregul grup să poată îndeplini sarcini pe care tu, în calitate de lider de echipă, nu le-ai putea face pe cont propriu. De asemenea, ia în considerare concurența ta: rivalul tău nu va fi o un om, ci o companie pe deplin realizată, cu propria sa structură corporativă și ani de experiență. 

Cum să construiești o echipă puternică în 9 pași

Echipele de înaltă performanță nu se materializează din eter. Ei necesită o cultivare atentă din partea unui lider de echipă cu un puternic simț al valorilor echipei, obiectivelor și codului de etică. Fără această conducere de la vârf, angajații tăi sunt pur și simplu colegi de muncă. Depinde de tine ca ei să fie o echipă adevărată. Urmează câțiva pași pentru ac acest lucru să se întâmple. 

  1. Stabiliți așteptările din prima zi. Expresia „natura detestă vidul” este clișeică dar este adevărată. Noii angajați și noii membri ai echipei tind să apară ca niște liste relativ goale - deschise unei culturi ale companiei.Vor începe rapid să caute indicii despre cum să funcționeze ca membru al companiei. Profită de asta. Stabiliți reguli de bază și lăsați-vă cunoscute așteptările încă de la început, nu doar în ceea ce privește obiectivele de vânzări sau un plan pe cinci ani, ci și în ceea ce privește tipul de mediu de echipă pe care doriți să îl stabiliți. Doriți să creați o cultură a responsabilității comune, a soluționării comune a problemelor și a luării deciziilor în comun? Dacă da, atunci spuneți așa. Un lider eficient va comunica astfel de valori încă de la început; aceasta permite noilor membri ai echipei să înțeleagă pentru ce se înscriu.

  2. Respectă-ți membrii echipei ca indivizi. La locul de muncă, vrei ca angajații tăi să facă parte dintr-o echipă, dar trebuie să privești în perspectivă: aceștia sunt indivizi cu povești proprii. Au ajuns atât de departe în viață fără compania ta și, probabil, au vieți bogate și variate atunci când părăsesc pragul oficiului.  Este important să nu priviți noii membri ai echipei ca organisme care vor îndeplini sarcini. Un mediu de echipă robust înflorește atunci când indivizii sunt onorați și respectați pentru darurile lor unice și pentru capacitatea lor de a contribui la obiectivul tău comun.

  3. Generați conexiuni în cadrul echipei. Deși este extrem de important să prețuiești și să onorezi fiecare membru al echipei, este de asemenea important ca membrii echipei înșiși să manifeste același respect și grijă unul față de celălalt. Încurajați membrii echipei să nu se considere unii pe alții ca pe un corp care stă la birou lângă ei, ci ca pe un partener de afaceri care va lucra spre un obiectiv comun de dezvoltare a afacerii, succes individual și atingerea obiectivelor echipei.

  4. Practicați inteligența emoțională. Marii lideri apreciază importanța inteligenței emoționale. Pe scurt, asta înseamnă că stilul lor de conducere include tratarea indivizilor ca ființe umane, nu roboți vii. Marii lideri înțeleg că nu orice persoană este motivată de același lucru. Unii jucători de echipă prosperă urmărind obiective comune. Alții caută o concurență sănătoasă, fie cu un concurent extern, fie împotriva altei echipe de vânzări din același birou. Prin îmbrățișarea realităților diferitelor stiluri de lucru și a diferitelor forme de motivație, un lider eficient va trata diferențele individuale ale oamenilor ca pe un atu, nu un obstacol.

  5. Motivați cu pozitivitate. Este mai eficient să modelezi comportamentul cu motivație pozitivă decât cu negativă. Rezistați îndemnului de a critica greșelile membrilor echipei. În schimb, creați un mediu de echipă pozitiv, citând evenimente și comportamente care v-au plăcut în mod deosebit și încurajați-vă echipa să aducă mai multe de unde a venit. Motivația pozitivă este o modalitate mult mai productivă de a determina performanța echipei decât prin a-i de rușine pe cei care au greșit.

  6. Comunică, comunică, comunică. Ca oameni, tuturor ne place să știm unde ne aflăm. Sunt colegii mei mulțumiți de munca pe care o fac? Trebuie să îmbunătățesc ceva? Dacă simt că ești nemulțumit, dar nu spun nimic, asta poate duce la creșterea stresului și chiar a resentimentelor, ceea ce va duce la o performanță slabă. Sau dacă ei cred că fac o treabă grozavă, dar tu, în calitate de șef, nu ești mulțumit, acest lucru poate duce la un șoc nedorit atunci când dai vestea că ei au avut performanțe slabe.

  7. Căutați modalități de a recompensa munca bună. Oamenii adoră să le fie arirmat rolul și impactul benefic în companie. Dacă ești suficient de norocos să poți oferi bonusuri financiare, aceasta este o modalitate excelentă de a-ți arăta aprecierea. Dacă sunteți un startup cu puțini bani la îndemână, gândiți-vă la alte modalități de a arăta recunoștință și încredere. O modalitate ușoară este să exersezi arta de a delega. Dacă un membru al echipei dă dovadă de abilități, permiteți-i să ia unele decizii cheie pe care le-ați rezervat cândva pentru dvs. Dacă sunt deosebit de responsabili cu banii, acordați-le autoritatea de a folosi cardul de credit al companiei. Găsiți o mică modalitate de a arăta că acordați o atenție deosebită angajaților dvs. și că eforturile acestora sunt apreciate. Se va reflecta bine asupra ta ca șef și va ajuta să le reamintești oamenilor că sunt un membru valoros al echipei.

  8. Diversifică. Când vine vorba de construirea afacerii dvs., echipa dvs. ar trebui să fie cât mai diversă posibil - medii, experiențe, vârste și opinii diferite. Angajați cu scopul de a vă acoperi punctele moarte.

  9. Găsiți o echipă în care aveți încredere. Găsiți un auto-începător: cineva care poate lua decizii în numele dvs. și care va fi un bun ambasador pentru dvs. și afacerea dvs. Pregătiți-i să fie colaboratori, dându-le puterea să ia singuri decizii de conducere. Investiți timp și resurse în această persoană, așa că luați în considerare potențialul lor de longevitate în compania dvs. sau în industria dvs.

Vrei să devii un manager mai bun? 

Citește și alte articole de pe blog. Adun aici informații valoroase, pe care le poți accesa gratuit.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.