Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții


Alina Andriuță
2024-09-13

Indicatorul NPS, Net Promoter Score, pentru prima dată a fost descris de către director onorific al «Bain & Company», Fred Reichheld care a și inventat metoda de calcul a loialității în baza unei singure întrebări adresată consumatorilor.

Metoda este destul de simplă – compania solicită clienților să răspundă la o singură întrebare: Care este probabilitatea că ne veți recomanda prietenilor și colegilor? Pe o scară de la 1 la 10 puncte?

go-wow De ce fiecare afacere ar trebui să se preocupe de efectul WoW creat clienților?

Răspunsul *0* înseamnă în nici un caz nu vă voi recomanda prietenilor, iar 10 puncte – cu siguranță vă voi recomanda, sau deja am făcut-o. În baza răspunsurilor primite, clienții se împart în trei categorii, care se calculează în procente:

  • 9-10 puncte – sunt clienții loiali companiei
  • 7-8 puncte – sunt clienții cărora le este indiferent
  • 0-6 puncte – sunt clienții critici

indicatorul de loialitate a clienților se calculează prin diferența dintre clienții loiali și cei critici. Voi explica în baza unui exemplu. Recent am făcut un studiu într-o companie pe un număr de 100 clienți care au achiziționat produsul în ultimele trei luni. Conform rezultatelor procentul de clienți care au notat 10 puncte la întrebarea Care este probabilitatea că ne veți recomanda prietenilor și colegilor? Pe o scară de la 1 la 10 puncte?, este de 50%. Respectiv procentul de clienți care au notat de la 0 la 6 puncte a constituit 12 %. Astfel, NPS se calculează conform formulei 50%-12%=38%.

Cu cât este mai mare indicile NPS cu atât mai bine vă satisfaceți clienții, cei care au un index NPS mic, au mult de lucru la capitolul loializare clienți.

Această metodă simplă de calcul a loialității clienților are și restricțiile ei, pentru că NPS arată intenția clientului de a vă recomanda și nu acțiunea concretă de recomandare sau cumpărare repetată. Se prea poate că astăzi clientul este gata să vă recomande, iar mâine se va răzgândi.

Totuși, indicile NPS, calculat și investigat corect, arată foarte bine ce nu merge bine în companie, unde și cum trebuie îmbunătățit produsul și calitatea deservirii și în ce ritm crește compania. Astăzi, clienții merg la alte companii nu din cauza calității produsului, ci, mai des, din cauza experienței neplăcute cu compania în cauză. Adevărul este evident, un client mulțumit va spune despre voi la doi prieteni, iar cei nemulțumiți se plâng la cel puțin cinci prieteni.
Din acest motiv fiecare afacere trebuie să se preocupe de calitatea deservirii și calitatea produsului, pentru a crea efectul WoW clienților,  care va genera recomandări și vânzări repetate.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.