Cum să transformi oferta promoțională în bani reali


Alina Andriuță
2025-02-18

Acțiuni promoționale – când și cum funcționează cu rezultat

Ce trebuie să facem pentru ca o acțiune promoțională să aducă rezultat în bani, în clienți mulțumiți, în sporirea ratei de vânzare a unui sau altui produs. De ce unele acțiuni lucrează, iar altele rămân fără rezonanță la clienți?

Acțiunea promoțională este un MOTIV pentru a cumpăra. Este răspunsul la întrebarea de ce este interesant și de ce trebuie de  cumpărat astăzi un produs sau serviciu.

Pare o definiție simplă, de ce atunci majoritatea acțiunilor rămân neobservate, de ce scrie pe site, Landing Page sau baner: 1+1=3, și totuși nu sunt comenzi? Toate pentru că majoritatea ofertelor sunt construite intuitiv, inventate rapid fără a se intra în detalii care fac diferența.

ODC- Offer, Dead-Line, Call to Action – acronim din trei litere care reprezintă formula unei acțiuni promoționale IDEALE.

Oferta

Concentrați-vă la beneficiile pentru client, astfel încât valoarea ofertei să fie mai mare decât prețul. Utilizați diferite modele de oferte până găsiți ceea ce funcționează:

  • Cadou promoțional (1+1=3, cadou la livrare/procurare, cadou pentru recomandare, ambalaj cadou, cadou pentru toți vizitatorii unui punct de vânzare, cadou în număr limitat-pentru primii 10,  etc)
  • Reducerea prețului de vânzare (reducerea imediată în %, reducerea limitată – după o anumită sumă, oferte de returnare a banilor, premii de fidelitate, reducere la prezentare unor probe de achiziționare, reduceri la creditare, credit gratuit etc).
  • Încercare gratuită- free trial ( la domiciliu sau în magazin,degustare de produse alimentare si băuturi – în magazin, în spații publice, testare gratuită a unui produs sau serviciu).
  • Cupon/Bon de reducere –  serie/tren de cupoane de reducere, bon de reduceri de la o rețea de parteneri, bon de cumpărare ( bon valoric în suma de 15 lei valabil pentru prima achiziție care depașeste 100 lei  efectuată timp de o saptamână)
  • Garanții – pentru clienții care se tem să cumpere Garanția este mai mult decât o promisiune că acel lucru de care se teme clientul nu se va întâmpla la firma ta. Dacă  se întâmplă (ceea de ce se teme clientul) atunci firma va compensa într-un anume fel:

rambursare integrală timp de 10 zile sau în 48 de ore – prin telefon (apel gratuit);

„150% rambursat – daca găsiți mai ieftin într-un alt magazin”;

garantie 100% (la prima achiziție): rambursare integrală, la cerere, în caz de insatisfacție;

  • Oferte excepționale/speciale –  oferta cu caracter de eveniment, limitata ca volum si timp, având la baza un produs cunoscut,

Deadline [tehnica numărului limitat de produse, precum și tehnica termenului limită.]

A doua parte componentă a unei acțiuni este LIMITA de Timp sau de Stoc.

Formularea de tipul *Avem reduceri* nu funcționează, acțiunea ar crea mult mai mare rată de răspuns dacă ar fi formulată cu deadline :*Reduceri valabile până azi la 22.00*.

Ideea este că ocaziile par mai valoroase atunci când sunt limitate. Atunci când liberatatea noastră de a avea ceva este restricționată, adică acel ceva este mai puțin disponibil, vom trăi o dorință mai intensă de a-l avea. Din acest motiv acțiunile promoționale care au limită de stoc/timp au o rată de conversie mult mai mare.

Call to Action (Îndemn la acțiune)

Ce trebuie să facă potențialul cumpărător după ce vede acțiunea promoțională?

Fiți cât se poate de expliciți în mesajul publicitar: Intrați aici, Prezentați cuponul la magazin, Înregistrați-vă acum. Utilizați Verbe de acțiune și nu lăsați clientul să ghicească care este următorul pas, s-ar putea să nu coincidă cu ceea ce vă doriți :).

Fiți cu ochii pe piață, testați, selectați și analizați cele mai bune serii de Oferte+Deadline+Call to action.

Transformă oferta ta în bani reali!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.