Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?


Alina Andriuță
2024-09-13

Există un moment în evoluția fiecărei afaceri în care răspunsul la întrebarea: Cum mărim vânzările?, nu se mai află în paradigmele vechi, de genul: investim în instruirea vânzătorilor, schimbăm matricea de KPI sau facem mai multe teambuilding-uri pentru a spori motivația.

Răspunsul se află, mai degrabă, în implementarea unor sisteme care să permită automatizarea business proceselor de relație cu clienții la fiecar etapă a tranzacției.

Fiind consultant integrator, dar și partener certificat de integrare CRM în baza platformei AmoCrm https://www.amocrm.ru, văd zilnic cum eșuează dureros tentative de automatizare a sistemelor din departamente de vânzări.

Pentru succesul integrării unui sistem de gestiune a clienților, trebuie să lucrați în 4 etape de bază:

Identificați etapele prin care trece clientul până la efectuarea cumpărăturii.

1. De la început, e suficient să operați cu 6-8 etape pe pâlnia de vânzări. De exemplu:

  • Contact Prim
  • Elaborare ofertăConfirmare ofertă
  • Negociere preț
  • Negociere condiții
  • Luare decizie
  • Contractare
  • Livrare/Vânzare
  • Refuz

2. Fixați toate lead-urile. De aici, necesitatea de a înțelege Cine este un lead pentru firmă. Spre exemplu pentru companiile care operează în B2B, lead este clientul care demonstrează interes pentru produs. Pentru un magazin, lead este persoana care a intrat și a solicitat să măsoare sau să testeze ceva. Pentru un centru de frumusețe, lead este persoana care a sunat și a solicitat prețul pentru produs sau adresa locației.
Oricum nu ați identifica un LEAD, acesta ÎNTOTDEAUNA trebuie să aibă în CRM următoarele atribute: Nume sau/și Prenume și număr de telefon sau/și e-mail.

3. Fiecare interacțiune cu potențialul client trebuie fixată în cartela tranzacției. Dacă managerul a vorbit cu clientul la telefon sau a expediat un e-mail, s-a întâlnit cu clientul, toate aceste conexiuni trebuie înregistrate și ulterior modificat statutul tranzacției pe pâlnia de vânzări.

4. Fiecare tranzacție trebuie să aibă sarcină atașată. Altfel spus, nici un client nu rămâne suspendat, ci este apelat, confirmat, scris conform sarcinii atribuite în CRM. Astfel, sistemul de gestiune cu clienții funcționează ca un calendar personal al fiecărui manager.

Anume în implementarea cu succes a unui CRM care să automatizeze activitatea departamentului de vânzări stă răspunsul la întrebarea: Cum putem mări vânzările, pentru că gestionând procesele, imediat poți obține:

  • acces la baza de date unică a clienților și lead-urilor care pot deveni clienți.
  • analitică extinsă pe activitatea managerilor de vânzări:

Cantitativă- număr de sunete, oferte, întâlniri

Calitativă- conversia la fiecare etapă a pâlniei de vânzări

Rezultativă – suma de vânzări per perioadă, cecul mediu etc

  • integrare cu sistemul de telefonie pentru a accesa convorbirea direct din cartela tranzacției
  • integrare cu sistemul de marketing (Facebook, Instagram, Google Analytics etc)
  • integrare cu sistemul de email sending (activecampaign, getresponse, mailchimp etc)
  • statistică completă pe tranzații, manageri, telefonie, etape de vânzări
  • automatizare de procese și sisteme de vânzări repetate (loializare, recomandări etc)

Vă veți mira, dar adevărata provocare nu este integrarea unui sistem de gestiune a clienților, ci integrarea care să rămână Integrată. Succesul oricărei inovații stă în utilizarea ritmică, sistemică și îmbunătățirea continuă a acesteia.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.