5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon


Alina Andriuță
2025-02-18

Știți care este motivul pentru care directorii și proprietarii de companii lucrează intens la sporirea conversiilor din vânzările la telefon? Înțeleg bine că telefonul este o modalitate ieftină și rapidă pentru a contacta potențialii cumpărători, pentru a menține comunicarea și a le face cea mai bună ofertă - cea pe care o vor accepta.

În acest articol am relatat 5 trucuri simple și eficiente. Sper că v-am obișnuit deja cu astfel de soluții, care pot fi implementate aici și acum. Așadar, primiți lista. 

1. Stabilirea contactului

De modalitatea în care este stabilit contactul - depinde întreaga tranzacție. 

a. Utilizați PAUZA

Doar comparați: 

- Oleg, bună ziua. Numele meu este Alina...

 (cu)

-Oleg (pauză)

-Da

-Bună ziua, numele meu este Alina…

b. Autoprezentarea

Exemplu: Sunt Alina. Vând produse și servicii pentru îmbunătățirea vânzărilor. 

Îmi pare bine să vă cunosc.

c. Apelul. Întoarcem clientul la momentul în care a lăsat cererea de ofertă. 

… Ieri ați lăsat o cerere pe site-ul companiei imobiliare

d. Intonația. Uitați de lebăda muribundă. 

  • - Oleg?
  • - Da.
  • - Bună ziua. Alina, integrator de sisteme CRM. Ați lăsat cererea pentru o consultație gratuită.  Doriți să creșteți cifra de afaceri. Corect?
  • - Să presupunem.

2. Puneți întrebări. Lăsați clientul singur să își vândă

Problema de soluționat: Clientul este rece. Deși a sunat singur la companie, nu știe exact ce își dorește

Soluție: 

Puneți două întrebări: 

  1. *Nume*, de ce v-ați adresat anume la noi?
  2. Prin ce anume v-a atras/ interesat oferta noastră?

3. Nu pierde clientul după primul contact

Problema de soluționat: După primul contact / ofertă personală, clientul nu răspunde la apel și nici nu iese la legătură. 

Dacă te întrebi cum poți îmbunătăți rata conversiei, astfel ca cel puțin 7 din 10 să răspundă, continuă să citești.

Soluție: 

Scrieți un mesaj pe un chat: 

  • Mihai, salut. Sunt *Nume*. Am impresia sau chiar mă evitați? 
  • Convingeți-mă că nu este așa. 

Atenție - cuvântele cheie sunt „convingeți-mă” / „demonstrați-mi”.  

4. Inițiativa contează

Problema de soluționat: 

Un manager vinde triplu comparativ cu un alt coleg, care muncește la fel de mult. 

Care este secretul? Inițiativa managerului - ea reprezintă 60% din succes.

Cum să luați inițiativa într-o discuție, prin programarea clientului?!

Salvați: Script programare 

În ce constă programarea: 

  1. Preluarea inițiativei
  2. Decizia de a pune întrebări
  3. Deschidem calea pentru client

Vă voi oferi un exemplu. Acesta poate fi adaptat în funcție de specificul companiei și a produsului. 

„Acum vă voi povesti despre companie, vă voi adresa câteva întrebări la care vă rog să îmi răspundeți. Vom alege cea mai bună soluție pentru Dvs., vom vedea cât costă și… în final sunt sigur că ne vom înțelege!”

5. Pasul următor: Mereu stabiliți pasul următor.

  • - Miercuri sau joi. 
  • - Miercuri.
  • - Până sau după amiază? 
  • - Până. 
  • - La 9:00 sau la 10:00?
  • - La 10. 
  • - Superb. Atunci ne auzim miercuri la 10:00. 

P.S. Acest articol a fost scris după ce am primit o solicitare în acest sens de la cititorul blogului. Scrieți-mi, urmăriți postările de pe rețelele de socializare. Puneți întrebări și veți primi răspunsuri. 

Cu soluții pentru vânzări mai bune, Alina Andriuță. 


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.