Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?


Alina Andriuță
2024-09-13

Majoritatea companiilor nu au stabilit un sistem de prelucrare a refuzurilor primite de la potențialii clienți. În 99% din departamentele de vânzări nu există o experiență și o tradiție în acest sens și lipsește un business proces clar stabilit despre cum se lucrează cu refuzurile.

Directorii departamentelor de vânzări ar fi bine să înțeleagă că refuzul de azi poate fi o acceptarea a ofertei mâine, doar că acesta trebuie procesat sistemic.

Ce înseamnă asta?

În primul rând să avem disponibilă analitica zilnică/săptămânală/cumulativă:

  1. Câte refuzuri au fost primite astăzi? Pe ce tip de produs au fost refuzurile? Care e valoarea bugetelor clienților care au refuzat?
  2. Care dintre angajați are refuzuri? Câte și ce fel de refuzuri are fiecare angajat în parte?  (De exemplu: angajatul X are 10 refuzuri pe ziua de azi, dintre care 5 sunt pe produsul x și 5 - pe produsul y.)

Aceste răspunsuri se introduc zilnic într-o matrice de refuzuri. Analiza acestor date urmează a fi făcută zilnic și urmărită dinamica lor.

Cum procesezi un refuz?

Odată primit refuzul, clientul respectiv nu trebuie uitat, ignorat, pus în lista neagră sau alte asemenea practici. Recomand să automatizezi în CRM o sarcină de a verifica refuzul respectiv și a-l procesa.

Procesarea refuzului de către directorul de vânzări poate avea loc în 2 sensuri:

  1. Directorul întoarce acest client înapoi pe pâlnia vânzătorului pentru a obține tranzacția și a o duce la bun sfârșit. Asta se poate întâmpla prin oferirea a mai multe reduceri, modificarea ofertei inițiale, stabilirea unui termen de plată nou, favorabil clientului și alte metode care ar schimba decizia clientului.
  2. A doua metodă de procesare a refuzului de către directorul de vânzări ar fi ca acesta să sune direct clientul și să valideze acest refuz. Deseori, din practică, observ că o discuție cu o autoritate din companie referitor la motivele refuzului relevă anumite lacune în ofertă și ajută la eliminarea acestora pe viitor și creșterea conversiei.

Clienții care au refuzat nu trebuie uitați. Ei rămân a fi clienți potențiali pe viitor, iar loializarea acestora poate avea loc doar prin consecvență și dedicație:

  1. Stabiliți business proces automatizat sau, mă rog, semiautomat, de colectare a analiticii pe refuzuri: câte, pe ce produs, pe ce motiv, la care vânzător?
  2. Analizați aceste date zilnic, la început. Veți observa o consecvență a refuzurilor per fiecare vânzător separat și veți decide ce tehnologii de vânzare lipsesc fiecărui vânzător separat.
  3. Stabiliți săptămânal ședințe de analiză a refuzurilor și metode de lucru cu refuzurile cu toată echipa de vânzări, astfel creșteți echipa sistemic, nu doar prin treninguri de vânzări sporadice.
  4.  Automatizați procesul prin care un refuz este direcționat la Șeful de Vânzări pentru a-l prelucra. Având o tehnologie de vânzare mai performantă, Șeful poate transforma un refuz în Vânzare, apoi poate transmite această practică către vânzători.
  5. Sistematizați un proces prin care reveniți, din timp în timp, la client pentru a-i prelua alte comenzi sau a prelua feed back despre cum a lucrat cu el concurența.

Doar clienții care au murit fizic pot fi real percepuți ca refuz, ceilalți sunt potențiale ținte de vânzare cu care trebuie să ne învățăm să lucrăm.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.