Cele 5 funcții ale directorului de vânzări


Alina Andriuță
2024-09-13

Pentru a-și realiza misiunea, adică planul de vânzări îndeplinit, dar și o echipă productivă și instruită, directorul de vânzări trebuie să cunoască și să exercite 5 funcții:

  1. planificare  
  2. organizare
  3. motivare
  4. control  
  5. instruire

Planificare

Planificarea în departamentul de vânzări înseamnă detalierea activităților managerilor per zile, săptămâni și luni.

PLANUL PERSONAL DE  VÂNZĂRI cu puncte intermediare de control și cu cele finale- este cel mai puternic instrument pentru atingerea obiectivelor companiei.

Un astfel de plan puteți realiza în excel, dar cel mai important este să-l urmăriți ca tendințe și, mai ales, pe cei 2 indicatori: de acțiune și de rezultat.

Organizarea

Instrumentul de bază al Șefului de Vânzări pentru a-și organiza echipa sunt ȘEDINȚELE.

Principiile generale ale unei ședințe bine organizate sunt:

  1. Până la ședință dedicați 15 minute pentru elaborarea unui plan structurat și bifat pe puncte.
  2. În ședință nu deviați de la planul general și nu REZOLVAȚI întrebări.
  3. Stabiliți țintele și planul de acțiuni post ședință, rezumați aceste scopuri.
  4. Treceți cu bifatul prin planul de acțiuni al ședinței precedente și  punctați ce s-a realizat ce nu s-a realiat și DE CE.

Tipurile de ședințe ordinare ale Departametului de Vânzări sunt:

  1. Ședințe săptămânale până la 60 de minute
  2. Ședințele de planificare zilnice
  3. Ședințe – 5 minute

Motivare

Cine altul dacă nu șeful de vânzări știe mai bine că oamenii acționează din 2 motivații diferite:

  • Motivația de a realiza – planul e îndeplinit cu scopul de obține mai mult
  • Motivarea de a evita- planul e îndeplinit pentru a evita problemele.

E musai să cunoașteți oamenii din echipă ce fel de motivare au, pentru că instrumentele de abordare sunt total diferite.

În afară de motivarea nonfinanciară, Șeful de Vânzări trebuie să construiască  un întreg sistem de norme ale motivației financiare:

  • Sistemul de KPI
  • Sistemul comun de bonusuri
  • Sistemul de pariuri și privilegii
  • etc

Control

Pe lângă crearea unui sistem de raportare în CRM, utilizați pentru control instant messenger-urile, de exemplu WhatsApp. sau Telegram.

Cu ajutorul acestor instrumente puteți:

  • să notificați echipa despre planuri și obiective curente sau noi apărute,
  • să discutați erorile de sistem sau performanțele de sistem,
  • să analizați planul pe zi și pe tranzacții a managerilor,
  • să primiți rapoarte semafor: 3 cifre importante de la fiecare manager,
  • să primiți realizarea de facto a planului pe zi,
  • să monitorizați locația angajaților.

Instruire

Rolul de trainer intern revine Șefului de vânzări, care trebuie să organizeze procesul de instruire în 3 secțiuni:

  1. Instruirea de produs
  2. Instruirea de Vânzare (scenarii de vânzări, elemente de vânzare specifice nișei)
  3. Instruirea de business procese proprii departamentului de vânzări.

Instruirile pentru angajați trebuie să fie practice și să includă, cel puțin:

  • Lucru pe “modelul de calificare” sau altfel spus, îmbunătățirea unui set anumit de competențe de vânzare care diferă de la manager la altul.
  • Ascultarea,  audierea apelurilor. Instruirea se efectuează pe baza înregistrărilor apelurilor angajaților. Pe cazuri reale se abordează fiecare eroare făcută de către manager și obiecțiile clienților.

Cel mai des întâlnit director de vâzări este cel care iubește anumite funcții și urăște alte funcții, dacă face Motivare, nu face Control, iar dacă face Planificare nu face organizare.

Altfel spus, cu cât mai armonios sunt executate funcțiile cu atât mai echilibrat și profitabil departament de vânzări va construi șeful de vânzări.

Proprietarii ar trebui să aibă o mare grijă la ce instrumente utilizează și ce nu, directorul lor de vânzări.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.