Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională


Alina Andriuță
2025-01-16

Indiferent de cât de mare sau mică este compania, mai devreme sau mai târziu veți realiza că rezultatul financiar este strict dependent de calitatea departamentului de vânzări. Provocarea creșterii unei companii stă deseori în lipsa sistemelor și imposibilitatea creării unei paradigme care să fie replicate și să genereze rezultat.  O spun din practica celor peste 200 de companii procesate în programe de consultanță individuală.

Cum se sistematizează sistemul de vânzări într-o companie cu activitate în țară și peste hotare?

Am schițat câteva dintre acțiunile pe care le-am realizat pentru compania Art-Granit, producător și distribuitor al produselor din piatra naturală în Republica Moldova și România.

Am lucrat pe 3 direcții: 

1. Management strategic

  • Elaborarea personalizată și efectuarea trainingului de management organizațional pentru top-managerii  companiei. 

Rezultat:  Permanentizarea managementului regular, bazat pe planificare, delegare, organizare și control. Trecerea  în zona de auto management a tuturor managerilor de top din companie.

2. Construcția și dezvoltarea Departamentului de vânzări în Republica Moldova

  • Crearea arhitecturii sistemului de rapoarte în departamentul de vânzări.
  • Planificarea și defalcarea planului de vânzări anual, semestrial , trimestrial, lunar, săptămânal și zilnic + îndeplinirea și check-inul zilnic al îndeplinirii planului de vânzări.
  • Crearea scenariilor de vânzări online, offline, a scenariilor de interacțiune cu clientul în magazin, dar și a scenariilor de interacțiune cu clientul la măsurătoare și la instalarea produselor.
  • Organizarea și efectuarea trainingului de vânzări specific, particularizat companiei respective.
  • Dezvoltarea strategiilor clare de combaterea obiecțiilor.
  • Crearea centului de control-calitate a vânzărilor, inducția managerului control-calitate, stabilirea proceselor de control .
  • Elaborarea și stabilirea strategiei comerciale 2021.
  • Stabilirea planului de vânzări 2021 și defalcarea planului pe acțiuni. 

3. Construcția și dezvoltarea Departamentului de vânzări în România

  • Auditul extins a soft și hard skills a angajaților în zona de vânzări.
  • Selectarea si inducerea directorului de vânzări.
  • Stabilirea sistemului de raportare.
  • Stabilirea sistemului de penetrare a pieței.
  • Stabilirea modalităților de interacțiune cu clienții în offline și online. 

✅ Rezultatele colaborării sunt expuse de directorul Art-Granit, Marcel Vutcariov, în video ce urmează. 

„Departamentele de vânzări create corect generează rezultate și te scutesc de foarte multe riscuri. Am eliminat provocările. Am obținut beneficii deja în primele 2-3 luni de colaborare. 

Alina Andriuță a oferit mai mult decât a prevăzut contractul de colaborare. A venit și cu diferit know-how și propuneri. Am avut plăcerea să discutăm și să colaborăm pe mai multe direcții de dezvoltare și aspecte care se întâlnesc în cadrul companiei.”


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.