8 sisteme care generează bani


Alina Andriuță
2025-01-16

Cea mai bună metodă să-ți crești vânzările este să Construiești un Departament de Vânzări bazat pe sisteme și reguli clare de joc.

Când spun Departament de Vânzări nu am în vedere mulți oameni și o matrice extinsă de produse sau procese, mai degrabă, am în vedere sisteme care sunt utilizate în interacțiunea cu clientul, chiar dacă aceste sisteme sunt implementate și folosite de către un singur om.

Altfel spus, departament de vânzări înseamnă un cumul de sisteme care slujesc unul sau mai mulți oameni și au ca scop reglementarea proceselor de vânzare.

Reglementarea proceselor de vânzare – explicația clară când, cum și ce trebuie să se întâmple între companie (reprezentată de manager de vânzări) și client.

În trainingul Construcția Departamentului de Vânzări,

vorbim despre mai  mult de 30 de sisteme implementate în cadrul departamentelor de vânzări, printre care: Analitică și statistică, CRM sau transparența totală a relației cu clientul, Calitate și control etc.

Însă mereu sunt întrebată care ar fi cele câteva sisteme cadru care ar asigura 80% din funcționalitatea departamentului.

Iată-le:

1. Scenariile de Vânzări

Se vorbește mult la acest capitol, nu se face nimic, sau aproape nimic. Puțini Directori de Vânzări înțeleg cu adevărat care este rentabilitatea unui scenariu de vânzări, dar aceasta din cauza că nu au testat să simtă +50% la conversie grație unui scenariu bun.

Din experiența mea problema scenariilor vine și din aspectul practic, întrebări de genul: cum să le scriem, cum să le îndosariem și mai comod să le utilizăm etc.

Soluția pe care o recomand este scrierea scenariilor în aplicația https://hyper-script.ru/. Testați și utilizați.

2. Statistici și analitică

Rapoartele de vânzări, indicatorii de bază pe pâlnia de vânzări, conversiile și rezultativitatea – minim atribute ale sistemului de analitică care ar trebui să permită directorilor de vânzări să ia decizii bazate pe cifre, nu pe intuiție.

3. Sistemul de planificare a vânzărilor și prognozare a acestora

Să recunoaștem, majoritatea nu cunosc diferența dintre plan și prognoză în vânzări, nu tocmai să sistematizeze acest aspect al conducerii departamentului. Săptămânal planul de vânzări (valoare și % din suma totală) pentru fiecare manager, îndeplinirea planului ( valoare și %), prognoza de încasări sau contracte și îndeplinirea prognozei. Fiecare manager la orice oră din zi trebuie să cunoască exact care este planul LUI (personal, separat) de vânzări și mai ales care este realizarea acestuia la un moment de timp dat.

4. Sistemul de ședințe

Ședință luni-pentru planificare și ședința de vineri pentru inventarierea realizărilor. Ședințele realizate consecvent (asta e cheia succesului, de obicei, ne pornim să facem ședințe, dar ne oprim la mijlocul drumului) și procesate, adică cu plan de acțiuni și responsabili.

5. Sistemul de motivație (kpi)

Nu pur și simplu renumitul % din vânzări, ci un sistem care să sporească atât competitivitatea managerilor cât și performanța fiecăruia separat. În sistemul de KPI e musai să urmăriți 3 tipuri de indicatori: de acțiune (câte apeluri, vizite, oferte etc), de rezultat (planul de vânzări, conversia), de calitate ( datele introduse în CRM, business procesele îndeplinite corect etc).

6. Sistemul CRM

Să ai un CRM implementat înseamnă să ai la distanță de un click toată activitatea departamentuli de vânzări, automat, la orice minut din zi, în orice colț al planetei. CRM înseamnă nu numai program în care sunt înregistrați automat toți clienții din telefonie, poștă sau site și rețele sociale, ci, mai ales, să ai instrumentul cu care gestionezi business procesele departamentului de vânzări. Despre CRM am scris și aici (Link).

7. Sistemul de Telefonie

Înregistrarea apelurilor, calibrarea clienților, ascultarea și transcribarea discuțiilor telefonice. Lucru mult, rezultat 100 la 100 creștere vânzări. Integrarea sistemului de telefonie cu CRM-ul – acțiune care sigur sistematizează și standardizează discuțiile telefonice și sporește conversia. Mai mult decât atât, apelurile telefonice înregistrate și ASCULTATE (majoritatea înregistrează, dar nimeni nu ascultă) permit să aveți o bază bună de Best practice în vânzările pe nișa voastră specifică și practici gen *așa nu*.

8. Sistemul de instruire, adaptare și mentorat

Spor la implementat, dragi colegi.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.