Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și


Alina Andriuță
2025-01-16

Pentru a face un plan de vânzări, trebuie să înțelegi clar ce indicatori de performanță este important să măsori în afacerea ta, cine va fi responsabil pentru obținerea rezultatului și, cel mai important, care sunt obiectivele pe care dorești să le atingi. Vezi mai jos de unde trebuie să începi și din ce direcție să abordezi această provocare.

Ø  Stabilește obiectivele

Planul de vânzări - este unul dintre instrumentele principale care te vor ajuta să crești veniturile, cota de piață, să învingi concurenții și să îți motivezi echipa de manageri. În esență, aceasta este o foaie de parcurs pe care se va mișca afacerea ta. Dacă încă nu ai avut un plan de vânzări, fă imediat acest lucru.

Pentru început, decide ce dorești să obții în următoarele domenii:

  1. Cota de piață
  2. Volumul de vânzări
  3. Rata de profit
  4. Reprezentarea regională
  5. Cota de piață regională

În funcție de sectorul de afaceri, poți adăuga alte direcții și seta obiective pentru ele.

Ø  Descompune obiectivele

Utilizează o diagramă de planificare a vânzărilor în scădere. Adică, descompune obiectivele - descompune sarcinile mari în unele mai mici și mai simple.

În mod separat, trebuie să faci următoarele planuri:

  • Pentru clienții noi;
  • Pentru produse noi;
  • Creșterea cotei în clienții actuali;
  • Pentru lead-uri noi din varii canale de marketing
  • Pentru clienți care vor pleca din afacere;

Cu cât te adâncești mai mult în fiecare direcție și descompui fiecare cifră a planului, înțelegând ce o poate influența, de unde se poate extinde, cu atât mai bune vor fi rezultatele.

Fiecare cifră din plan este descompusă în următoarele direcții:

  • Pe regiuni;
  • Pe departamente;
  • Pe angajați;
  • Pe lună/zi;
  • Conform indicatorilor intermediari de performanță, luând în considerare ratele de conversie din canal (baza de clienți actuale și noi).

Ø  Alege persoanele responsabile pentru implementarea planului

Toți indicatorii pot fi împărțiți în următoarele direcții:

  • Generarea de lead;
  • Pâlnie de vânzări pentru clienți noi;
  • Activitatea noilor clienți;
  • Pâlnia de vânzări pentru clienții actuali;
  • Vânzări repetate/Vânzări din recomandări  (vânzare suplimentare clienților actuali, LTV - valoarea clientului);
  • Planul de vânzări  trebuie să se facă ținând cont de planul financiar și de marketing. Dacă ai nevoie de investiții în Marketing, dar pe care nu planifici să le faci, nu vei avea leaduri noi.

Ø  Exemple

Imaginează-ți că ești proprietarul unui magazin de îmbrăcăminte pentru copii cu amănuntul. Este necesar să scrii parametrii planului de marketing și vânzări.

Rezultat:

Indicatori pentru proprietar:

  • Cifra de afaceri pe lună, pe an, pe săptămână, pe zi;
  • Cecul mediu al magazinului, schimbului, angajatului;
  • Conversia traficului în cumpărare;
  • Matricea asortimentului;
  • Rata de profit în procente: pentru produs, pentru marcă, pentru asortiment;
  • Planul de costuri;
  • Planul de achiziționare a bunurilor: în sezon, în afara sezonului, în sezonul de vârf;

Indicatori pentru departamentul de marketing:

Evaluarea cifrelor de vânzări: în sezon, în afara sezonului, în perioada promoțiilor;

  • Evaluarea performanței publicității: online, offline;
  • Evaluarea eficacității programelor de loialitate;
  • Numărul de achiziții;
  • Frecvența achizițiilor;
  • Vânzările repetate;
  • Convertirea celor care trec pe alături de magazin, în cei care intră;
  • Achiziționarea de francize - dacă așa ceva este.
  • Evaluarea eficienței vânzărilor de francize.

Cea mai gravă eroare pe care o poate face un proprietar de afacere este să nu seteze un Plan de PROFIT din care să reiasă un Plan de VÂNZĂRI.

Cea mai gravă eroare pe care o poate face un Director de Vânzări este să nu controleze execuția planului de vânzări: pe zi, uneori pe ore.

SPOR în planificare!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.