De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft


Alina Andriuță
2024-09-13

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Oamenii sunt construiți pentru conexiune. Indiferent dacă acea conexiune este scurtă, constantă sau profundă (cum ar fi relația cu soțul/soția), comunicatorii cu adevărat eficienți pot găsi o modalitate de a reduce decalajul dintre ei și orice persoană cu care intră în contact. A învăța cum să comunici eficient nu este doar o modalitate de a-ți ascuți abilitățile soft: vă va influența pozitiv cariera, relațiile și abilitățile de rezolvare a problemelor.

Comunicarea: un moment de break-down

Să pornim de la origini. Comunicarea este împărțită în două părți: furnizarea de informații și primirea de informații. În orice conversație, schimbi aceste două roluri  cu cel puțin un alt participant. Pentru a comunica eficient, cel care dă trebuie să comunice informațiile astfel încât să poată fi înțelese cu ușurință, iar receptorul ascultă, digeră și recunoaște informațiile care i se oferă. Sună simplu, nu? Principalul element al acestei abilități soft poate suna pașnic și tranzacțional, dar multe greșeli se pot întâmpla pe parcurs. Furnizorul de informații poate fi furios, captivant, nu deține suficiente informații sau este neclar în livrarea lor; prin urmare, receptorul poate reacționa negativ la debutul atitudinii, poate opri ascultarea sau poate fi indus în eroare din cauza percepției incorecte.

Comunicarea în echipă

Fiind implicat în afaceri, probabil petreci mai mult timp într-o zi cu colegii tăi decât cu familia și prietenii tăi. A învăța cum să comunici eficient la locul de muncă este vital, deoarece informațiile transmise între tine, șeful tău, subordonatul tău sau un asociat sunt adesea atașate de succesul general al companiei. În calitate de expeditor de informații la un loc de muncă, trebuie să vă asigurați că informațiile dvs. sunt corecte, includ toate detaliile relevante și sunt livrate pe un ton care încurajează urgența, dar nu agresivitatea.

Dacă un manager strigă în mod constant ordine furios, cum vor răspunde receptorii?

Ei pot părea stresați (prin urmare, se fac mai multe erori) sau jigniți (pot neglija munca în mod intenționat); ambele răspunsuri creează o mizerie mare, inutilă, care ar fi putut fi evitată dacă ambele părți ar fi știut să comunice eficient. Cu schimbul de informații, într-un loc de muncă sănătos, livrarea este totul.

Receptorul are responsabilitatea de a pune întrebări ulterioare dacă informațiile sunt neclare și de a anunța expeditorul că mesajul a fost înțeles. Birourile care sprijină comunicarea cu ușile deschise între toți membrii sunt adesea cele mai de succes în atingerea obiectivelor lor. Știți zicala: munca în echipă face ca visul să funcționeze!

Comunicarea în relații personale

Există o statistică că aproximativ 50 la sută din căsătorii se termină în divorț. Indiferent dacă acest număr este exact astăzi sau nu, eroarea recurentă care duce la divorț este adesea – ați ghicit – comunicarea (sau lipsa acesteia). Unele dintre cele mai frecvente probleme de comunicare între doi parteneri includ starea de defensivă, critica și inima de piatră.

Abilitatea de a comunica eficient într-o relație personală lipsește adesea din partea primitoare; asta înseamnă să asculți preocupările persoanei dragi în loc să reacționezi instantaneu. Întrebați orice cuplu în vârstă: secretul longevității este mai mult decât stabilitatea financiară și o viață fericită în dormitor; este să ne ascultăm unul pe celălalt și să realizezi că deseori ești tu în fața problemei, că nu ai în față o persoană - adversar.

A învăța să fii un ascultător activ este vital ca părinte al unui copil preadolescent, atunci când furnizarea de informații de orice fel poate duce la o reacție nedorită. Conștientizarea importanței comunicării este cheia în orice relație personală, de la menținerea apropierii cu prietenul tău care locuiește într-un alt oraș, până la menținerea unei conversații zilnice cu partenerul tău care se află constant în aceeași casă. Abilitatea de a comunica bine înlătură adesea ostilitatea și defensivitatea.

Comunicarea - omniprezentă

Practic, în fiecare etapă a vieții, veți descoperi că a învăța cum să comunicați eficient este piatra de temelie în fiecare eveniment de viață. Îi învățăm pe copiii mici să-și folosească cuvintele cu acuratețe și îi încurajăm să-și spună părerea, așa cum încurajăm atât comunicarea pozitivă, cât și cea negativă în anii grei de adolescență.

Comunicarea eficientă are ca rezultat note bune în timpul prezentărilor de grup și este evaluată ulterior în timpul unui prim interviu de angajare. Spunem cuiva că îi iubim pentru prima dată și ne oferim părerile la întâlnirile de lucru. Importanța comunicării este indispensabilă oriunde mergem și orice am face.

Și care sunt beneficiile perfecționării acestei abilități soft?

Construim relații puternice în cadrul biroului și în viața noastră personală, găsim un succes mai bun la locul de muncă (comunicatorii eficienți devin șefi și lideri fantastici) și creăm o stare de spirit mai sănătoasă, deoarece informațiile sunt trimise și primite clar. La fel ca mersul pe bicicletă sau începerea unui nou hobby, a învăța cum să comunici eficient necesită timp și practică pentru ca aceasta să devină memorie musculară. Când construim relații printr-o comunicare puternică, construim o bază pentru obținerea succesului. 


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.