Cum instruim vânzători care vând?


Alina Andriuță
2024-09-13

Cum instruim vânzători care vând?

9 puncte care garantează vânzători buni în echipă

1.Învață-i despre produs

Cum?

Iată 6 puncte care trebuiesc realizate pentru a transmite maxim informație către vânzător despre produs:

  • Excursie în secția de producere- dacă aceasta există, dacă nu - excursie virtuală în istoricul producerii;
  • Vizionarea primelor 10 video din Youtube despre cum se utilizează produsul și care sunt beneficiile acestuia. Aceste 10 video le selectați și le includeți în baza de date de cunoștințe;
  • Formați vocabularul produsului cu noțiuni necunoscute și explicații+poze și asigurați-vă că vânzătorii cunosc pe de rost aceste cuvinte și explicații;
  • Organizați o întâlnire cu persoana care a creat produsul (manager tehnic/ director ) pentru a răspunde la întrebarea : “ ce trebuie să fac ca să cunosc produsul ?”

2. Îndrăgostește-i în produs

Cum?
2 acțiuni simple și cu mare rezultat, vă sugerez ca managerul de vânzări să:

- Apeleze 10 clienți care au cumpărat produsul și să adreseze întrebări despre companie sau produs.
Ce v-a plăcut la produsul/compania noastră / De la ce a-ți primit plăcere?
(acest exercițiu va scoate în evidență atât calitățile bune ale produsului, astfel managerul va înțelege ce produs urmează sa vândă, dar și veți detecta și unele părți negative pentru a le înlătura și a vă perfecționa produsul/serviciul dvs);

- Să apeleze 10 concurenți
Acest exercițiu va scoate în evidență lacunele concurenților.

3. Învață-i despre etapele vânzării / pâlnia de vânzări

Este important ca managerul să cunoască prin ce etape trece clientul pentru a cumpăra produsul

Cum?

  • Cel mai bun manager va fi mentor pentru managerul nou angajat.
    Pe perioada mentoratului îi va preda toată informația despre etapele de vânzare și ciclul de atingeri cu clientul.
  • Să asculte 10 sunete unde sunt încălcate etapele vânzării și din acest motiv nu s-a produs vânzarea.
  • Apoi să asculte 10 sunete unde au fost respectate etapele vânzării, iar acestea au dus la o vânzare cu succes.
  • Literatura  Брайан Трейси, Искусство заключения сделок.

4. Instruiește colegii să dea feedback managerului nou venit în echipă

Cum?
Managerul de vânzări obligatoriu trebuie să:

  •  Interacționeze cu top 3 manageri și să primească feedback, ce trebuie să facă pentru a vinde mai bine;
  • Să facă ceea ce i s-a spus;
  • Să analizeze împreună rezultatele.

5. Explică-le cum se folosesc canalele de comunicare în firma ta și de ce trebuiesc folosite

Apel, SMS, Facebook chat, Viber, Telegram, Vizită etc - toate canalele trebuie folosite, fiecare cu scenariul său specific de vânzări și abordare.

6. Impune-le regula respectării promisiunii

- Revenirea cu un apel exact la ora și data convenită

AmoCRM a realizat un sondaj și doar 30-35% dintre manageri au revenit cu apel la ora și data convenită, 40% nu au revenit deloc, iar restul au revenit, dar cu mare întârziere.

Pentru a realiza totul la timp este nevoie de a introduce CRM sistemul care sugerează când și ce trebuie să faci.

7. Stabilește-le regula procesării cât mai rapide a cererii clientului

Toate companiile se luptă pentru clienți, respectiv procesarea cât mai rapidă a cererii clientului va duce la o tranzacție încheiată,  în caz contrar clientul poate fi deservit de către concurent.

Cu cât mai greu i se răspunde clientului cu atât este mai mare îndoiala acestuia și probabilitatea ca tranzacția să nu fie realizată.
Unele produse se cumpără din impuls acum la moment.

8. Crează cultura lecturii între vânzători

Este important ca un manager să se dezvolte, să citească cărți din domeniu și cele despre vânzări.

Recomandări:

  • СПИН-продажи (Нил Рекхэм);
  • Брайан Трейси, Искусство заключения сделок;
  • Роберт Чалдини, Психология влияния’

9. Învață-i regula *Next Stept* în vânzări

Regula spune în felul următor: fiecare comunicare cu clientul trebuie să se termine cu stabilirea următorui pas de interacțiune, astfel se realizează vânzarea în etape consecutive de pâlnie.

  • Vindeți nu produsul, ci întâlnirea.
  • Vindeți nu întâlnirea, ci oferta
  • Încercați mereu să vindeți următoarea etapă din pâlnie.

Fiecare proprietar sau/și director de vânzări care pune la punct sistemic aceste puncte și instruiește vânzătorii conform acestui algoritm nu are cum să nu aibă succes cu echipa lui.

Temeți-vă de abordarea superficială și credința că instruirea nu contează, temeți-vă să cereți vânzătorilor competențe în vânzări, dacă nu le-ați dat minim aceste 9 puncte.

La mai multe și mai mari vânzări!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.