CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.


Alina Andriuță
2024-09-13

Când este nevoie de CRM, ce obiective setăm și ce erori evităm?Integrarea sistemului CRM în departamentul de vânzări într-adevăr asigură o creștere a veniturilor de cel puțin 30% dacă sunt îndeplinite câteva condiții de bază:

  1. Sistemul să fie setat corect, pentru nevoile specifice nișei de business, după principiul Utilitate, nu Inovație.
  2. Să existe un sistem de management care să coordoneze utilizarea, controlul și reglementarea sistemului.
  3. Sistemul să fie update-at mereu, la necesitate.

Când este nevoie de un CRM în companie?

  • Se pierd solicitările și fluxul de clienți este gestionat din carnețele, excele sau alte sisteme neautomatizate.
  • Sarcinile ce țin de tranzacții nu sunt îndeplinite sau se efectuează cu întârziere din motivul "uitării" managerilor;
  • În situații de conflict între clien și manager, nu este posibiliattea de  reveni și asculta discuțiile telefonice.
  • Nu este posibil de a urmări statisticile privind acțiunile efectuate de angajați: numărul de apeluri și durata acestora.

Ideea este că nu ar trebui să ajungă o companie în astfel de situații, dar să-și instaleze un CRM din momentul primelor tranzacții de succes.

Ce obiective globale rezolvă un CRM pentru vânzări?

1. Creșterea calității și viteza de procesare a solicitărilor clienților.

Și, de asemenea, creșterea loialității clienților permanenți. Sistemul nu *UITĂ* sarcini, tranzacții și istoricul comunicării cu clientul.

Setarea corectă permite managerului să lucreze simultan cu 400 de clienți ceea ce va determina creșterea cifrei de afaceri, cel puțin cu 30%.

2. Automatizarea proceselor

  • Tranzacții create automat pentru fiecare solicitare de intrare
  • Distribuția tranzacțiilor către manageri
  • Procesarea emailurilor direct din tranzacție
  • Trimiterea contractelor, facturilor etc.
  • Înregistrarea telefoneii și apelarea direct din tranzacție
  • etc

3. Organizare și control

  • Configurarea filtrelor pentru activități de grup și

  • Raportarea zilnică

Top greșeli într-un CRM

1. Denumirea incorectă a etapelor de vânzare 

  • "se gândește",
  • "în proces de muncă",
  • "clienți pentru luna următoare"

Aceste statute nu reprezintă procesul de vânzare exact, mai degrabă sunt clienți care refuză sau intenționează să refuze. Cu cât  mai repede veți schimba statutul unui client în REFUZ cu ca atât mai multe eforturi se vor elibera pentru lucru cu clienii noi. Iar acei clienți care au refuzat nu îi veți pierde pentru că veți seta sarcini automate și îi veți reapela.

2. Nu este configurată IP-telefonia și integrată cu CRM-ul

Dacă nu veți integra Telefonia în CRM, nu veți putea să:

  • înregistrați și ascultați apelurile din cartela clientului
  • identificați erorile în conversațiile la telefon
  • corectați scenariile
  • etc.

3. Se lucrează din cartela contactului, nu din cartela tranzacției.

În sistemul CRM pentru departamentul de vânzări există două identități diferite:  

  • contacte și
  • tranzacții.

Cartela de contact înregistrează datele de contact ale unui potențial client sau client. Cartela de tranzacție înregistrează datele de vânzare ale acestui client. Astfel, în CRM putem avea un singur contact, iar acest contact mai multe tranzacții, în dependență de câte ori a intenționat sau a cumpărat de la noi.

4. Contactele sunt înregistrate în CRM parțial, și multă informație este introdusă în diverse tabele.

Se întâmplă acest lucru, de obicei, pentru că nu există *putere de implementare* până la capăt a sistemului, directorul de vânzări sau directorul/proprietarul obosind la mijloc de drum. În aceste cazuri sistemul funcționează pe jumătate, iar, în timp, deloc.

5.În tranzacții sunt depistate sarcini nerealizate la timp  

Atunci când sarcinile nu sunt îndeplinite la timp înseamnă că am promis clientului ceva (apel meeting, factură etc) și nu am realizat. Pentru că dacă am fi realizat am fi închis sarcina, sau, în cel mai trist caz, am fi deschis o altă sarcină.

6. Nu există regulamente scrise, sau/și video tutoriale cum se lucrează exact cu CRM-ul.

Pentru vânzări, lucrul în CRM este o obligație care nu se discută.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.