Mi-ați adus un creion tocit!


Alina Andriuță
2025-01-16

Era într-o dimineață din cele care anunță o sâmbătă liniștită și plină de pace și soare.

Probabi printre ultimele sâmbete în care am ieșit leger din casă cu cartea subțioară, tocmai gata de a-mi savura cafeaua la un local din frumosul nostru oraș.

Nimic neordinar deocamdată. Timp în care comand cafeaua și micul dejun, îmi scot frumos carțulia din geantă și admir forfota de oameni din local la o  oră destul de devreme sâmbăta.

Imediat mă prind la gândul că mi-am uitat creionul de notițe acasă și deci nu pot să-mi încep lectura. Sigur voi avea fraze care se vor cere subliniate ca în frumoșii ani ai copilăriei :).

Chem chelnerul și cu un aer pacifist și zâmbet (toate acestea pentru a spori probabilitatea unui răspuns pozitiv)  îl rog să-mi aducă un creion….

De aici începe o altă poveste.

Cu intonația neglijentă și obosită (deși e doar ora 8.30 dimineață), chelnerul îmi zice AMUȘ.

Un cuvânt care mie mi-a prevestit o veste bună, că măcar va încerca să-mi caute un creion.

Urmăresc cu privirea băiatul în timp ce se apropie plictisit și îmi întinde un creion. Adevărat creion! Eu mega fericită, îl iau și deodată încep să subliniez în carte ca să realizez în câteva secunde că e un  creion tocit.

Mi-ați adus un creion tocit , zic eu. ALTU N-AVEM, răspunde băiatul și pleacă.

Eu am rămas uimită și cu un sentiment de milă….față de proprietarul restaurantului.

Oare nu le-o fi dat cuțite în bucătărie?

Unde am pierdut, sau nici nu am avut acea dorință de a servi clienții?

Ce se întâmplă la nivelul personalului de deservire, care adoptă tot mai mult și mai mult o atitudine indiferentă față de nevoile, dorințele și preferințele clienților?

Eu nu mai zic că m-aș fi așteptat să cumpere un creion de peste drum și eu i-aș fi rambursat cu drag banii, cu surplus chiar!

Nu, nu e salariul de vină. Și nici atitudinea proprietarului sau a directorului față de angajați.

E simpla Neiubire față de oameni, lene și indiferență.

Ori ai caracter și ești dispus să servești, ori nu-l ai!

Pentru proprietari și directori este această poveste o lecție?

Da, sigur.

Investiți în clienți misterioși cu cerințe *specifice* și testați oamenii pe care îi aveți în prima linie.

Investiți  în sisteme de educare și instruire care vor face ca angajații pe care îi aveți să depășească așteptările clienților.

Investiți în sisteme de rotație și schimbați, eliberați, dați afară acei angajați care nu au nimic comun cu conceptul de servire, de dăruire, de zâmbet elementar.

Până la urmă nimeni va ști cât de devotat sunteți clienților în calitate de proprietar, decât dacă acest devotament, iubire și dorința de a servi o vor avea oamenii din prima linie, cei care servesc.

Un singur client care își va primi creionul ascuțit…va fi fericit, va reveni, și va scrie pe blog despre cât de bravi sunteți.

P.S. #paradox

iată fraza care tare mi-am dorit să o subliniez cu creionul ASCUȚIT:

*Știa-și m-a învățat și pe mine că un tip care vine în fiecare dimineață  punctual la slujbă, nu-și ia niciodată liber din motiv de boală și face tot ce-i spui tu să facă e mai puțin probabil să ți-o tragă decât un poponar care are un CV incredibil, dar pe a cărui punctualitate nu te poți bizui.

Există 2 categorii de oameni: cei care fac ceea ce spun că vor face și ceilalți.*

Anthony Bourdain *Kitchen Confidential. Aventuri din intimitatea restaurantelor*


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.