Go WoW !


Alina Andriuță
2024-09-13

De ce fiecare afacere ar trebui să se preocupe de efectul WoW creat clienților?

Nu e deloc ușor să surprindeți clienții, este un proces în care contează fiecare detaliu. Imaginați-vă calea unui client din momentul în care  vă observă până în momentul în care cumpără de la voi și după ce cumpără produsul/serviciul. De obicei sunt 4 etape prin care trece clientul și în care aveți ocazia să generați efectul WoW.

Etapele procesului de cumpărare

1. Analiză

Atunci când caută un produs potențialul client își focusează atenția pe cei care vând acel produs. Observă extrem de atent cum sunteți prezentați și unde, ce se scrie despre voi și ce mărturii aveți. La această etapă contează ce vede clientul în materialele, stand-urile, flaerele prin care vă promovați.

Spre exemplu, cum arată site-ul companiei, ce ofertă aveți pe Landing page, cât de credibile sunt testimonialele, ce design aveți (din care secol? :) ). Dacă sunteți la fel ca toți la această etapă, cum să generați acest efect?

Implementarea unui singur instrument pe site de tipul http://callbackhunter.com/ http://sunama.net/ va spori surprinderea clienților pentru că îi veți apela în 8 secunde, nu în zile cum o fac majoritatea companiilor.

2. Cumpărare

Acesta este momentul în care clientul începe să relaționeze cu voi direct, fie vă sună, fie intră în oficiu sau magazin, fie își lasă datele de contact. Acum începe ciclul adevărat al vânzării cu scopul de a transforma clientul potențial în client care cumpără de la voi. Întrebați-vă dacă momentul în care contactează clientul cu managerii  produce rezonanță.

Ce valoare dați clientului la această etapă, cum îl consultați, sunt managerii cei mai buni experți în produsul pe care-l vând? Sau…dau dovadă de o atitudine comună: Vreți bine, -NU, – și mai bine!

3. Exploatare

Clientul vă achită bani, iar voi vă îndepliniți obligațiile: montați, livrați sau asamblați produsul.

Ideea este că acum faceți ceea pentru ce clientul achită banii.

Dar cum o faceți?

Procesul de achiziție lasă clientului *gust amar* sau, dimpotrivă, se simte entuziasmat și plin de emoții pozitive? Ce faceți exact la această etapă pentru a crea și genera recomandări?

4. Post achiziție

La această etapă de interacțiune cu clientul majoritatea afacerilor, din păcate, nu ajung. Suntem obișnuiți să uităm de client după ce i-am vândut produsul.

Dacă ați obișnui să vă sunați clienții la două zile după ce au cumpărat îi veți lăsa extrem de surprinși pentru că  clienții vor simți că sunteți cu adevărat interesați de ce i-a plăcut și ce nu i-a plăcut?

Procesul de *sunet post achiziție* este absolut necesar pentru îmbunătățirea business proceselor. Cine altcineva dacă nu clienții vă vor sugera cele mai bune metode pentru a-i satisface?

Analiza performanței

Cum puteți să vă dați seama dacă produsul sau serviciul pe care îl vindeți crează WoW efect și generează recomandări? Calculați 2 indicatori importanți:

  1. Proporția vânzărilor către clienții permanenți în totalul vânzărilor (cifrei de afaceri).
  2. Proporția vânzărilor către clienții veniți prin recomandare în totalul vânzărilor.

Întrebarea care trebuie să vă preocupe este: Transformă afacerea mea clientul în client permanent și îl motivează/ajută să genereze recomandări?

Cel mai probabil, fiecare dintre voi va răspunde în mod automat: „Desigur, am clienți care cumpără de la mine prin recomandare. Dar, fiți sinceri cu voi și cu afacerea pe care o conduceți, este important nu simplul fapt că aveți clienți prin recomandări, ci care este ponderea lor în totalul cifrei de afaceri, precum și dinamica de creștere (sau descreștere) a acestei cifre.

Delimitarea acestor etape în interiorul procesului de achiziție vă ajută să generați noi idei pentru a crea efectul WoW. Lucrați cu fiecare etapă în parte și implementați câte o idee/proces cu scopul de a crea rezonanță. Chiar dacă veți fi mediocri la unele etape, străduiți-vă să excelați măcar la o singură etapă. Nu numai că veți rămâne în mintea clientului, dar  vi se va duce vestea în piață cât de buni sunteți.

Iar piața la noi este mică și efectul WoW de durată!


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.