Tendințe în vânzările B2B


Alina Andriuță
2024-09-13

Despre tendințele în vânzările BUSINESS TO BUSINESS

1. #HumanService va deveni un tag mega popular,  precum este azi #eco și #bio

Tentativele nereușite de a robotiza vânzările vor demostra încă o dată că OMUL nu poate fi exclus total din procesul de vânzări.

În general, antreprenorii sau/și directorii din zona B2B, vor vedea că robotizarea departamentelor de vânzări nu are un ROI pozitiv din cauza costului ridicat și nemulțumirii clienților față de comunicarea cu roboții.

2. Tehnologii și sisteme rapide de instruire

Sistemele de management al cunoștințelor (KMS - knowledge management systems) sunt foarte  căutate astăzi în condiția schimbului rapid de personal pe aceleași poziții.

Companiile B2B investesc în crearea sistemelor de formare corporativă care să instruiască rapid și eficient vânzătorii, iar GOOGLE DRIVE sau GOOGLE SITES a făcut ca acest sistem să fie simplu și gratuit.

Deci investiția în traininguri de vânzări, platforme de instruire va rămâne o necesitate, fie că e conștientizată de antreprenori, sau nu.

3. Importanța transferului în B2B vânzări

Apare foarte clar tendința de a distribui comportamentul clientului în una din cele 2 categorii mari:

Clienți tranzacționali - clienți experți în ceea ce cumpără, cunosc foarte bine produsul și toate detaliile tehnice.

Clienți consultativi - clienți cărora le vindem soluția, pentru că ei nu știu ce li s-ar potrivi și au nevoie de expertul-vânzător.

Cei mai buni vânzători astăzi sunt cei care fac transferul clientului din TRANZACȚIONAL în CONSULTATIV, de obicei, acest lucru are loc prin întrebări de detaliere și propunerea unei alte configurații tehnice sau de produs. Dar pentru această manevră vânzătorul trebuie să cunoască la perfecție produsul.

4. Managerul de vânzări - avantaj concurențial

Loialitatea clienților B2B  se formează nu numai din calitatea produsului sau/și serviciului, ci, mai degrabă, din calitatea comunicării cu personalul antrenat în vânzare. Astfel, calitatea și cantitatea comunicării *vii* devine extrem de importantă. Se prețuiesc acei manageri care pot construi o relație cu clientul lor nu numai de vânzare-cumpărare, dar și de comunicare autentică pe varii subiecte.

5. Importanța Vânzărilor repetate

Prețurile transparente, informațiile corecte și ample despre produs, corectitudinea managerului de vânzări sunt factorii care încurajează vânzările repetate B2B și consolidarea încrederii cu clienții. Una din tendințe este și simplitatea vânzărilor și un singur centru de contact cu clientul: așa zisul Key Account Manager

6. Importanța cunoașterii business modelului 

Până recent, de la vânzător se solicita cunoașterea produsului foarte bine, acum, vânzătorul B2B trebuie să cunoască *pe interior* și businessul clientului pentru a-l ajuta. Dacă vinzi produse unui angrosist, trebuie să cunoști mecanisme de sporire a vânzărilor în interiorul rețelei acestui angrosist, altfel, produsul tău va rămâne pe raft.


Biblioteca

Descoperă cum poți să aduci performanță în Departamentele de vânzări. Ai aici informații de preț, oferite gratuit!

9 pași pentru a construi o echipă puternică și eficientă

De ce comunicarea eficientă este cea mai importantă abilitate soft

Cele 6 acțiuni ale unui Departament HR modern

HR în vânzări: Cum acționezi pe măsură ce afacerea crește

Fraze-Killer în vânzări

Ședințele de vânzări. Cum le organizăm și despre ce vorbim

5 triggere pentru creșterea conversiilor în vânzări la telefon

Mindset de CEO: Concurența are picioare iuți. Cum să nu te lași depășit

5 greșeli fatale ale proprietarilor de afaceri în Departamentul de Vânzări

Cum (NU) am cumpărat nicio rochie pe Instagram. STUDIU DE CAZ

Cum funcționează departamentele de vânzări în nișa MOBILĂ. Studiu de caz

Cum găsim oameni eficienți  | Tendințe în HR

Case Art-Granit. Cum să sistematizezi vânzările într-o multinațională

Așa nu! 10 erori de integrare KPI

13 indicatori financiari pentru ca magazinul tău să facă vânzări

Tendințe în vânzările B2B

Ce abilități trebuie să aibă un manager de vânzări?

Check list din 7 puncte importante în analiza unui departament de marketing

Cum instruim vânzători care vând?

Ce înseamnă puncte de atingere și ce rol au acestea în afacerea noastră

Cartela de Control și Calitate - cum analizăm apelurile managerilor?

13 puncte importante pentru un sistem de vânzări eficient

Planul de Vânzări | Cum îl stabilești? Instrucțiune pentru proprietari și

Plan de profit, apoi plan de vânzări. Iată de ce!

Cum creezi un sistem care transformă REFUZURILE în VÂNZARE?

Ești Director? Top erori de evitat în această funcție

Alo! Bună ziua - Cum sunăm mai mult, mai eficient și  mai calitativ?

5 min - e mult sau puțin

Cum transmitem puterea către directorul de vânzări

Unde și Cum căutăm Director de Vânzări

Confesiunea unui business consultant anonim

CRM și mitul sporirii vânzărilor cu 30%.

Cum să crești vânzările unui magazin Retail  ?

ANALIZA ABC XYZ în vânzări

Analiza vânzărilor: ARC, CRR, LTV – indicatori de dezvoltare

Cele 5 funcții ale directorului de vânzări

Analiza Vânzărilor – 4 tipuri de rapoarte Ce verificăm în fiecare zi?

5 pași pentru a construi CORECT o pâlnie de vânzări care aduce BANI

8 sisteme care generează bani

De ce GetResponse și nu Active Campaign sau Mail Cimp?

Care este secretul implementării unui CRM sistem în companie?

Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

Trenduri de marketing și vânzări pentru 2017

36 de idei după 3 ani de AngryBusiness

Mi-ați adus un creion tocit!

Cele 10 greșeli care m-au costat scump în afaceri

Urzeala Tronurilor: Marketing vs. Vânzări

Cum stabilim KPI-ul în vânzări?

De ce % din vânzări este un motivator prost?

Calculează indicatorul NPS și află cât de fideli îți sunt clienții

Go WoW !

Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

4 Factori care influențează decisiv asupra vânzării

41 acțiuni care aduc bani în firma ta

Întâi oferă, apoi cere!

Cine nu poate calcula, va muri!

Departament de vânzări care vinde: vis sau realitate ?

Extindere în haos sau sistem?

Titluri Sexy 4U

Ai atâţia clienţi câţi meriţi. Cum schimbi asta?

Contactaţi-ne. Solicitați o consultație gratuită și aflați: cum funcționează programul nostru, ce indicatori financiari veți obține, ce este relevant și important în nișa dvs.