Toți acționăm, dar nu toți avem rezultatele dorite. Atunci când ne dorim rezultat, adică bani în firma noastră, putem face două lucruri:
- Aceleași acțiuni, dar să sporim cantitatea lor.
- Depistăm și facem doar acțiunile productive care influențează direct rezultatul.
Iată o listă de 41 acțiuni productive care vor aduce bani în firma ta:
- Revizuiește contactele personale, stabilește întâlniri și oferă consultanță gratuită.
- Elaborează oferta comercială pe care clientul nu o va putea refuza. Apelează o bază de date de minim 50 clienți potențiali. Expediază oferta și apelează repetat pentru stabilirea întâlnirii de vânzare.
- Apelează toți clienții existenți pentru a le propune un produs suplimentar.
- Mărește cecul mediu per tranzacție. Cum? Implementează pentru vânzători lista de “Doriți să luați și…”. Întreabă-te ce produse cumpără clientul înainte de a cumpăra de la tine sau după ce cumpără de la tine și vinde aceste produse.
- Vinde fără reduceri. Oferă gratuit mai mult decât se așteaptă clientul. (livrare gratuită, consultanță, cadou, instrucțiuni etc)
- Scrie o listă cu 20 de beneficii ale produsului sau serviciului tău. “NU” în vânzări înseamnă NU sunt dispus sa dau banii mei pe beneficiile care mi le-ai expus până acum.
- Elaborează un Landing page care vinde.
- Sporește conversia Landing-ului prin A/B testare: modifică și testează oferta, modifică butonul de comandă, joacă-te cu culorile și textul.
- Fii prezent în Google. Promovează-te prin anunțuri text pe Google căutare + promovare prin banere pe Google Display + Remarketing. Despre concepția de leadgenerare am scris aici.
- Adresează-te la cei mai buni specialiști care au rezultate în domeniile în care vrei să implementezi ceva nou, fie că e vorba de marketing. vânzări sau finanțe. Nu inventa roata, cineva a făcut-o demult, beneficiază!
- Integrează în site sau Landing Page servicii care îți vor spori conversia, Callback hunter – http://callbackhunter.com/ sau/și online-consultant.
- Implementează un sistem de analitică a indicatorilor:
- Intrări pe site/LP
- Apeluri/Solicitări site, LP
- Număr de clienți/contracte
- Valoarea tranzacțiilor
- Cecul mediu per tranzacție
- Utilizează sisteme de raportare “fulger”. Primește de la angajații tăi zilnic prin SMS rapoarte pe indicatori: suma vânzărilor, numărul de clienți, numărul de apeluri etc.
- Apelează clienții după ce au cumpărat de la tine pentru a colecta feed back și a le mulțumi de cumpărătură. Vei rămâne uimit de rezultate și informația care o vei auzi.
- Sistematizează o listă de 20 cei mai fideli clienți, sună-i și mulțumește-i, oferă-le produse promoționale și cadouri.
- Integrează un sistem CRM în care vei cumula baza de clienți, fie un simplu excel, fie apelează la servicii cloud: https://www.zoho.com/crm/, http://www.amocrm.com/, https://megaplan.ru/,
https://www.insightly.com/ etc. (vei urmări :cartela clientului, solicitările clientului și task-urile, următorii pași per client). - Integrează un sistem de telefonie IP care îți va permite să asculți convorbirile echipei de vânzări și să stabilești scenarii de vânzări care convertesc. Apelează la operatorul tău de telefonie fixă și solicită-i oferta pentru IP Telefonie. Azi.
- Verifică toate materialele promoționale, site-ul sau LP-ul tău la capitolul gramatică și punctuație. Rescrie textele, dacă e necesar.
- Scrie 30 de titluri care vând. Despre cum să o faci, citește aici.
- Elaborează scenarii de vânzări. Instruiește vânzătorii noi veniți, organizează cursuri interne de instruire o dată pe săptămână.
- Fă un plan de acțiuni promoționale și testează eficiența fiecărei oferte.
- Testează campaniile de marketing pe celula mică: în loc de 50 000 fluturași, faci 500 fluturași și vezi câți se întorc, apoi decide dacă faci 50 000.
- Atât timp cît functionează nu schimba.
- Calculează pâlnia de vânzări:Conversia din trafic în solicitări, Conversia din solicitări în vânzări, Conversia din vânzări în vânzări repetate etc.
- Calculează pâlnia de vânzari pe canale și pe produse separat.
- Calculează cecul mediu separat pe: produse, manageri, canale de vânzare.
- Calculează costul de achiziție a unui lead și a unui client. Citește detalii despre cum poți să-l calculezi aici.
- Elaborează un tabel de platforme unde poți să te promovezi, sporește rata de promovare a produsului tău pe diferite platforme gratuite și cu plată.
- Extinde și diversifică gama de produse sau servicii: mai ieftin, mai scump decât ai acum. Clienții sunt diferiți și capacitatea de plată deasemenea, trebuie să le poți propune alternative.
- Colectează contactele clienților tăi, apelează-i, felicită-i, fidelizează-i.
- Găsește furnizorii care oferă cel mai optim raport preț/calitate/condiții.
- Fă un spot video despre compania ta și distribuie-l pe platforme de promovare.
- Vinde în credit, stabilește relații de parteneriat cu companiile care oferă astfel de servicii.
- Micșorează costul produsului optimizând procesul de producere, logistica sau costul materiei prime.
- Stabilește ciclul de atingeri cu clientul tău: unde te vede, cum te sună, unde și cum cumpără. Fii excepțional la fiecare etapă de interacțiune cu clientul.
- Folosește testimoniale și mărturii video și audio. Testimonialele audio și video sunt credibile pentru că sunt reale și nu pot fi falsificate.
- Stabilește planul de vânzări pe Produse, Manageri, Companie. Urmărește ZILNIC coeficientul de îndeplinire a planului.
- Organizează o sesiune foto profesionistă, fotografiază produsele pe care le ai, echipa și oficiul. Utilizează aceste materiale pentru promovare (site, landing page, rețele sociale etc).
- Calculează investițiile în promovare, exclude platformele care nu aduc clienți și dublează investiția în canalele de marketing care aduc clienți.
- Deleghează 80% din sarcini care nu aduc bani firmei, ocupă-te numai de task-urile care aduc rezultat.
- Odihnește-te, zâmbește și nu te plînge!